09365495434

مایندفولنس( ذهن آگاهی)

یادتان باشد که لحظه به لحظه نظاره گر باشید به اینکه درحال نفس کشیدن هستین چیزی که به نظر ناچیز میاد اما این به شدت ناچیزه!
برای اینکه اگر تو واقعا نظاره گر این باشی که داری نفس می کشی نه مثل یه آزمون ذهنی .
یه آزمون ذهنی مثل: من در حال نفس کشیدنم؟ بله من در حال نفس کشیدنم
نظاره کردن یعنی توجهتون رو بیارین روی تنفستون و تنفستونو حرکت بدین به داخل فقط یه تنفس آگاهانه به داخل و خارج ( دم و بازدم) و در دفعات متعدد توجهتون که توی زندگی تون وجود داره. فقط یه تنفس آگاهانه دم و بازدم در بین تمام بیست دفعه نظاره شما در روز وجود داره.
حتی دو تنفس آگاهانه بهتره یا حتی سه تنفس .
سپس در طول روز هر موقع شما در حمام یا دستشویی هستید هر موقع داخل آسانسور می شوید بیشتر اطرافتون رو نظاره می کنید به خودتون میگین که آیا باید چیزی بگم یا نه؟
خب….
امروز چه سرده! اینطور نیست؟
برای اینکه احساس ناخوشایندی دارین از اینکه چیزی نگین راحت باشین و در لحظه حاضر باشین و تنفس کنید و دنبال این نباشید که زودتر نظاره کردن تنفس هاتون رو خاتمه بدین.
این چیزیه که ذهن دنبالشه، همیشه میخواد که به آخر هر چی برسه.
حضور داشته باشین و به خودتون بگید و در حال تمرین مدیتیشن هستین و هر قدمی از تنفستون که انجام میدین و فقط نظاره کنید ، هر قدمی از تنفستون رو هیچ فکری وجود نداره، زمانی که شما بر روی تنفستون حضور آگاهانه دارین هیچ فکری!
در غیر اینصورت نمیتونین تنفس آگاهانه داشته باشید.
این به شدت ناچیزه، چون واقعا چیزی که من در واقع از قبل روی تنفسم قرار ندادم حضور و توجه .
وقتی که شما نسبت به تنفستون واقعا آگاه باشید، چیزی که واقعا آگاهی دارید در واقع آگاه بودن به اگاهی
و این آگاهی در واقع تمام زیبایی اینه!
در واقع معنیش اینه که شما عزم ورود به حضور داشتن ( حضور در لحظه) را کردید و این در واقع فضایی که در بطن زندگی شما براتون گشوده شده یه فضای حضور آگاهانه پس در زندگی روزانه تون از تنفستون استفاده کنید حتی یه تنفس با حضور کامل هم خوبه حتی یکی…..

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *