09365495434

چگونه سرمایه گذاران میلیاردر از ثروت خود محافظت می کنند؟

سرمایه گذاران برتر مثل ری دالیو سرمایه های هنگفتی شامل میلیارد ها دلار در اختیار دارند اما این به این معنی نیست که یک میلیاردر مثل او، پول نقد با خودش حمل کند.

سرمایه داران بزرگ اغلب حدود یک درصد از سرمایه خودشان را به صورت نقد در اختیار دارند. این به این علت است که بسیاری از آنها سرمایه های خودشان را در زمینه های دیگر مثل بورس، املاک و …. سرمایه گذاری کردند. اینجوری سرمایه راکد نمی ماند و اوراق بهادار این میلیاردر ها به همراه اقتصاد و بازار حرکت می کند. این کار باعث می شود که سرمایه آنها رشد بکند و یا در برخی مواقع سقوط بازار باعث کاهش سرمایه آنها می شود. به همین دلیل سرمایه گذاران بسیار نگران نوسانات بازار هستند و همواره به دنبال راه هایی برای حفاظت از سرمایه خودشان حتی در بدترین شرایط بازار

اما آنها چگونه از سرمایه ­های خودشان محافظت می­کنند؟ با تنوع دادن به سرمایه گذاریشان به دلیل امنیت بیشتر سرمایه­ گذاری؛ که به صورت سنتی شامل طلا، دلار آمریکا و پول نقد می­شود. در واقع تاریخ سرشار از رویدادهایی است که بازار را تحت تاثیر قرار می­دهند و نوساناتی را به همراه دارند اگر چه این رویدادها خیلی رایج نیستند ولی به هر حال شایع هستند. مقاومت در مقابل این رویدادها می تواند تاثیر زیادی در حفظ سرمایه­های فرد بگذارد در اینجا به برخی از نگرانی هایی که حتی بزرگترین و برترین سرمایه گذاران دنیا را درگیر خودش کرده اشاره می کنیم:

  • بازگشت تورم: طی دهه های اخیر تورم کاهش پیدا کرده اما اقتصاد نشانه هایی از شروع دوباره تورم دارد. آیا این تورم کنترل میشود یا اینکه با شدت بیشتری آغاز میشود.
  • رکورد بدهی بالا: بدهی جهانی به صورت قابل توجهی در حال افزایش است. این بدهی ها چگونه تحت تاثیر نرخ بالای سود قرار میگیرند؟
  • بازار های اوراق قرضه: این بازارها نوسانات شدیدی را طی ۳۵ سال اخیر تجربه کرده اند و برخی از سرمایه گذاران نگرانی هایی در این زمینه دارند.
  • مشکلات مربوط به موضوعات ژئوپلیتیک: این مشکلات منجر به جنگ اقتصادی می شوند که در نهایت بر بازار تاثیر می گذارند.
  • بانک های مرکزی: بسیاری از سرمایه گذاران برتر نگران تاثیرات جانبی برنامه های مربوط به نقدینگی بانک های مرکزی در سال های اخیر هستند و با توجه به بکارگیری تمامی ابزار و تجهیزات توسط بانک مرکزی سرمایه گذاران گزینه های محدودی برای مقابله با سقوط بازار در آینده در اختیار دارند. امروزه بحران های مالی امری رایج شده و تمامی سرمایه گذاران مخصوصا سرمایه گذاران برتر حق دارند نگران باشند.

این میلیاردرها چه اقداماتی برای مقابله با این مشکلات انجام میدهند؟

وارن بافت میگوید با جمع آوری حجم زیادی از سرمایه و Berkshire Hathaway میشود با این مشکل مقابله کرد. اگر بازار سقوط بکند او می تواند پول نقد را خرج کند و از بقیه دارایی هایش استفاده بکند.

DAVID EINHORN میلیاردری که موسس شرکت GREENLIGHT است معتقد است که طلا می تواند رکود مالی را از بین ببرد.

PAUL TUDOR JONES  مدیر حفاظت از صندوق انحصاری مالی که سبب سقوط بازار در سال ۱۹۸۷ شده بود. در مورد حفظ دارایی هایی که دارد خیلی محتاط عمل می کند. او معتقد است که اوراق قرضه در گران ترین قیمت خود تاکنون بوده و به حالت ظنز گفته که حاضر است دلار آمریکایی خودش را با مقداری ذغال تعویض بکند.

RAY DALIO موسس بزرگترین صندوق مالی در دنیا معتقد است که ۵ تا ۱۰ درصد از اوراق بهادار باید به صورت جاری در قالب طلا نگهداری بشود. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ شرکت بریج واتر تمامی ذخایر طلای خودش را تا ۵۲۵ درصد بارگزاری کرد.

فارغ از اندازه اوراق بهادار و یا سرمایه فعلی بررسی عکس العمل برترین سرمایه گذاران دنیا در مورد حفاظت از سرمایه شان در برابر شرایط بحرانی و تنوع دادن به روش های سرمایه گذاری برای امنیت بیشتر می تواند برای شما مفید باشد در واقع میلیاردرها در حال افزایش شانس خودشان برای بیشتر کردن سرمایه شان در هر شرایطی هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *