09365495434

آیا بافکر و خیال از زمان حال غافل شده اید، این مقاله مناسب شماست؟

شما هم جزو افرادی هستید که زیاد به آینده فکر می کنند؟ شما هم دچار اضطراب زیادی می شوید وقتی به آینده فکر می کنید؟شما هم بار ها و بارها آرامش خود را از دست داده اید ،فقط و فقط به این خاطر که ذهن خود را بیش از حد در گیر آینده کرده اید؟ شاید هم مدت هاست که فکر آینده آرامش و رضایت شما را گرفته است.شاید هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دائما در حال خود خوری و سرزنش خود هستند و به گذشته فکر می کنند ممکن است که هر روز پیش خود فکر می کنید که ای کاش آن کار را انجام نمی دادید و یا ای کاش آن کار را انجام می دادید و یا سالهاست که حق لذت بردن از زندگی را از خود گرفته اید و در گذشته زندگی می کنید.

واقعیت این است که اکثر آدمها روزهای خود را با ناراحتی و غم سپری می کنند فقط به خاطر اینکه به گذشته ای فکر می کنند که قابل تغییر نیست و آینده ای که غیر قابل پیش بینی است.

یک لحظه دقیق به سوالات بالا فکر کنید و یک کاغذ و خودکار بردارید و با صداقت به سوالات پاسخ دهید و در ادامه از خود بپرسید که به راستی چند بار به خاطر آینده و یا گذشته لحظه حال را از دست دادید؟چند بار بعد از گذر زمان متوجه شده اید که در این دنیا هیچ چیز پایدار نیست و کاش بیشتر خوش می گذراندید و خوش حال تر و با انرژی تر زندگی می کردید؟

اگر خوب دقت کنید و به گذشته بنگرید می بینید که شما به هیچ صورتی نمی توانید گذشته را تغییر دهید ، بعد از درک کامل این موضوع سعی کنید که خاطراتی را به خاطر بیاورید که به خاطر فکر و خیال لذت روزهای زیادی را از شما گرفته اند. ارزشش را داشت؟ اگر برگردید ترجیح نمی دهید که کمتر فکر کنید و بیشتر از لحظات خود لذت ببرید؟آیا امروز که در حال مطالعه این مقاله هستید فکر نمی کنید که خیلی از آن نفکرات بی خود و بی فایده بوده اند؟

حال دوباره به گذشته فکر کنید و به یاد پیش بینی های خوب و بد خود بیفتید. چقدر از پیش بینی هایتان درست از آب در آمد. چقدر از تفکراتتان درباره آینده با وضعیت کنونی شما مطابقت دارد؟ خوب که فکر می کنید متوجه می شوید که خیلی از اتفاقات دست شما نبوده است و خیلی از مواقع اتفاقات شما را متعجب ساخته اند.پس آیا بهتر نیست که دست از نگرانی بردارید و از لحظات خود بیشتر لذت ببرید؟

با زدن این حرف ها نمی خواهم بگویم که بدون برنامه زندگی کنید و اصلا به آینده فکر نکنید ،همه ما از اهمیت برنامه ریزی آگاه هستیم.من می خواهم بگویم که بعد از برنامه ریزی تنها کاری که باید انجام داد عمل است و باید به بقیه وقایع و تفکرات بی توجه بود چرا که تفکر زیاد قدرت عمل کردن را از شما می گیرد و به شما اجازه پیشرفت نمی دهد.

و اما درباره گذشته، خیل خوب می شود اگر شما به گذشته فکر کنید و از گذشته و از اشتباهات خود درس بگیرید تا بالغانه تر و با تجربه تر زندگی کنید. اما حواستان باشد که خود را سرزنش نکنید.

خبر بد این است که گذشته قابل تغییر نیست و خبر خوب این است که امروز و این لحظه در دسترس شماست. از گذشته و اشتباهات خود درس بگیرید و سعی کنید که از زندگی نهایت لذت را ببرید.هنوزم دیر نیست. امروز را با کیفیت بیشتری شروع کنید ، از امروز بیشتر لذت ببرید.امروز و این لحظه را زندگی کنید و امروز را مال خود کنید. مهم نیست که چیزی را که می خواستید ندارید سعی کنید که از لحظات خود نهایت استفاده را ببرید. از کوچک ترین چیزها استفاده کنید و لذت ببرید.

برای اینکه بتوانید بیشتر از زندگی خود لذت ببرید چند پیشنهاد خوب برای شما داریم.

💢۱_هر روز نکات مثبت زندگی خود را بنویسید. هر شب بابت هر چیز کوچک و مثبتی که در زندگی دارید شکر گزاری کنید.شاید اول برایتان سخت باشد. شاید ابتدا نتوانید خیلی راحت نکات مثبت زندگی خود را ببینید اما به تلاش خود ادامه دهید و هر چیز کوچکی را یاد داشت کنید بعد از مدتی کاملا متوجه حال خوب خود خواهید شد.

💢۲_با افراد مثبت نگر وقت بگذرانید:سعی کنید که زمان خود را با افرادی که باعث پیشرفت شما می شوند بگذرانید. انسانهایی که حال خوبی در شما ایجاد می کنند. انسانهایی که نکات مثبتشان را به شما نشان می دهند.بعد از چند وقت از قدرت حضور این آدمها در زندگی خود متعجب خواهید شد.پس شک و تردید را کنار بگذارید و شروع به جمع کردن افراد مثبت در زندگی خود بکنید.

💢۳_دائما به خود یاد آور شوید که فکر به گذشته و آینده حال خوب شما را می گیرد و انرژی شما را هدر می دهد و نمی گذارد که از زمان حال لذت ببرید.

امید وارم که بعد از خواندن این مقاله به اهمیت استفاده از زمان حال پی برده باشید و از امروز شروع به زندگی در زمان حال بکنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *