09365495434

اگر پول اهمیت نداشت…

به چه چیز رغبت دارید؟ چه چیزی باعث خارش زیرپوستی شما می شود؟ چه نوع موقعیتی را طلب می کنید؟

من اینکار رو به کرات در سخنرانی های متعددی در موسسات آموزشی انجام می دهم.
آنان به من مراجعه می‌کنند و می‌گویند: خب ، ما داریم فارغ‌التحصیل می شویم و هیچ نمی دانیم که چه می خواهیم بکنیم. و من همیشه این سوال را از آنها می کنم، چیکار می کردی اگر پول اهمیت نداشت؟ در چه صورت واقعا از سپری کردن زندگیت لذت می بردی؟ خب ، در نتیجه اعجاب آور سیستم آموزشی ما آحاد دانش آموزان می گویند خوب ، ما دوست داریم نقاش، شاعر یا نویسنده باشیم، اما همانطور که همه می دانند از این طریق پول حاصل نمی شود.
دیگری می گوید من دوست دارم بیرون شهر زندگی کنم و اسب برانم، به او گفتم علاقه داری در مدرسه سوارکاری تدریس کنی؟ خب بزار مرور کنیم، واقعا چه می خواهی؟ وقتی که تا آخر تحلیل کردیم و فرد اذعان کرد که واقعا علاقه به انجام چه کاری دارد، من به او می گویم، همان کار را انجام بده و پول را فراموش کن.
به این خاطر که، اگر شما بگویید پول درآوردن مهمترین چیز است، زندگیت را گذرانده ای در حالی که وقت خود را کاملا تلف کرده ای. زندگیت را سپری می کنی برای انجام کارهایی که دوست نداری تا به ادامه زندگیت بازگردی که همان انجام کارهایست که دوست نداری تا به ادامه زندگیت بازگردی که همان انجام کارهایست که دوست نداری!
این ابلهانه است! بهتر است زندگی کوتاه باشد پر از کارهایی که دوست دارید تا یک زندگی طولانی مشقت بار و در نهایت اگر مشغول به انجام کاری شوید که واقعا دوست دارید، مهم نیست چه کاری؛ سرانجام استاد آن کار خواهید شد. تنها روش استاد شدن اینست که واقعا آن را زندگی کنید، تنها در آن صورت است که ذات آن کار را لمس می کنید. پس نگران نباشد، هر کس به چیزی علاقه دارد، و به هر چیزی علاقه داشته باشید، دیگران را نیز خواهید یافت. ولی این نهایت حماقت است، که وقت خود را صرف کنید که دوست ندارید، تا خرج چیزهایی کنید که دوست ندارید، برای کارهایی که دوست ندارید. و به کودکانتان بیاموزید که مسیر شما را ادامه دهند. کاری که ما می کنیم اینست که ما بچه هایی بار می آوریم و آموزش می دهیم که همان زندگی ای را بکنند که ما می کنیم، که آنها شاید خود را متقاعد کنند که با بزرگ کردن کودکان همچون خودشان احساس رضایت کنند و فرزندانشان، فرزندانشان را و….
که در نهایت کاری را انجام دهند که آنها می دهند( منظور همان کاریست که ما اکنون انجام می دهم، کارهایی که دوست نداریم.)
همانند احساس تهوع داشتن و بالا نیاوردن .
بنابراین بسیار مهم است که این سوال مورد ملاحظه قرار داده شود: به چه چیزی علاقه دارم؟
✍️آلن واتس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *