09365495434

برنامه ریزی ضمیرناخوداگاه

همانطور که آماده ی خواب می شوید، بخشی از مغز شما خاموش می شود. که به آن ذهن خودآگاه می گویند، ولی وقتی به خواب می روید، بخشی از مغز شما همچنان فعالیت می کند. در حقیقت، این بخش مدام در حال فعالیت است. هر ۲۴ ساعت شبانه روز و هر ۷ روز هفته و هر ۳۶۵ روز سال، که به آن ذهن ناخودآگاه می گویند.
دانشمندان ثابت کرده اند که ذهن ناخودآگاه مسئول ۹۵ تا ۹۹ درصد تمام اعمال هر روزه ماست. تقریباً هر تصمیمی که هر روز می گیریم، نه به واسطه ذهن خودآگاه بلکه به واسطه برنامه‌نویسی ناخودآگاه ماست.
همچنین صد برابر قدرتمندتر از خودآگاه ماست. و تغییرش بسیار بسیار سخت تر است. چرا که ذهن عادت کرده ماست.

مورد اول: برای روز بعد برنامه ریزی کنید.
قبل از خواب برای روز بعد برنامه ریزی کنید. مشخص کنید که چگونه می‌خواهید فردا را از ابتدا تا انتها سپری کنید؟ چه ساعتی می‌خواهید بیدار شوید؟ مهمترین کارهایی که باید انجام دهید چیست؟چون، اگر یک روتین صبحگاهی عالی می‌خواهید،باید از شب قبل آغاز کنید‌. به قول تیم فریس: اگر می‌خواهی روزت را با موفقیت سر کنی، باید صبح موفقی داشته باشی…
در واقع، برای داشتن صبحی موفق، باید شب خوبی را پشت سر بگذارید. پس لحظاتی را صرف توجه به روزتان کنید و برای مهمترین کارهایی که باید انجام دهید، برنامه ریزی کنید تا به اهداف و آرزوهایتان دست یابید.

مورد دوم: هر شب اهدافتان را مرور کنید.
همانطور که گفتم، ناخودآگاه از طریق تکرار کار می کند و اگر می خواهید برای موفقیت، ناخودآگاه تان را بازنویسی کنید باید مدام این کار را انجام دهید.
مثل وقتی که یاد گرفتید ماشین برانید یا برای اولین بار راه بروید هر دو به واسطه‌ی تکرار بود.که در مورد اهداف و آرزوهایتان نیز صدق می‌کند. نمی‌شود که هدف را تعیین کنید، یک بار بخوانیدش و انتظار داشته باشید که محقق شود. بلکه باید ذهن تان را برای موفقیت تنظیم کنید به واسطه مرور مداوم اهدافتان، چه آنها را در دفترتان بنویسید یا به تابلوی آرزوهای تان نگاه کنید. تحقق اهداف تان را تجسم کنید و یا فقط بلندبلند آنها را بخوانید. یادتان باشد ناخودآگاه به واسطه‌ی تکرار شکل می گیرد. انجام این کار هر شب که ناخودآگاه به شدت فعال است، شما ایده ها و اهداف لازم را قبل از خواب در ذهن تان می کارید، چون وقتی می خوابید، ناخودآگاه تان کمک می‌کند که به اهدافتان برسید و برایتان راه حل پیدا می کنند.

مورد سوم: تمرین قدردانی
لازم نیست تمرین طولانی باشد. نویسنده پرکار، جک کنفیلد درباره اهمیت قدردانی قبل از خواب می گوید، چه فقط فرستادن یک ایمیل ساده به دوستی یا عضوی از خانواده، یا فرستادن پیامی به کسی یا حتی ابراز قدردانی برای سلامتی و خوشحالی به خودتان یا همسرتان، یا هر کسی که با او زندگی می کنید. با تمرین قدردانی ذهن خود را طراحی می کنید که در حالت وفور باشد و نه فقدان‌. شما ذهن تان را طراحی می کنید که به فرصت‌ها بیاندیشد و قدردان همه داشته هایتان باشد.با تمرین روزانه قدردانی به خصوص قبل از خواب هر شب، خود را برای موفقیت آماده می کنید.
مورد چهارم: از ذهن ناخودآگاه تان جواب بخواهید. به قول توماس ادیسون، مخترع معروف،« بدون درخواست از ناخودآگاهت به خواب نرو» چون وقتی می‌خوابید ناخودآگاه شما کاملاً بیدار است، پس به جای اینکه با نگرانی به خواب بروید و به فکر قبض هایی باشید که باید بپردازید، یا درگیر خرابکاری تان سرکار باشید، یا به این فکر کنید که زندگی مطابق میل شما پیش نمی رود به این فکر کنید که برای ایجاد تغییر باید چه کنید باید بیشتر پول در بیاورید؟ باید آن کسب و کار را راه بیندازید؟ آیا باید دنبال پروژه مورد علاقه تان بروید؟ هرچه هست به آن فکر کنید سپس از ناخودآگاه تان با صدای بلند پرسید که چگونه این مشکل را حل کنید. به آخرین باری که با یک سوال به بستر رفتید، فکر کنید که نصفه شب با پاسخ آن بیدار شدید…..
یا همین که برخاستید و زیر دوش رفتید، ایده ای به سرتان زد‌. این مدرکی است برای اینکه ناخودآگاهتان هر ۲۴ ساعت هرروزهفته فعال است. سپس به جای اینکه بی هدف به بستر بروید، در حالی که نگران فردا هستید، یا در فکر مصاحبه کاری، قبض های پرداختی، یا اینکه چقدر زندگی سخت است غرق شوید، سوال برای ناخودآگاهتان طرح کنید.با صدای بلند از آن بپرسید چیزی پیدا کنید که واقعاً کمکتان می‌کند که جلو روید و درباره آن سوال کنید. چه درباره سلامتی تان باشد یا شغلتان، یا کسب و کارتان، یا رابطه‌تان قبل از خواب، آن را به ناخودآگاهتان بشناسانید و سپس به خواب روید. سعی نکنید خودتان دنبال راه‌حل بگردید، چون ناخودآگاه شما۱۰۰ برابر قدرتمندتر از خودآگاه شماست. همچنان که می خوابید، مشغول به کار می‌شود و اگر بار
اول پاسخی نگرفتید، شب‌های بیشتر این کار را تکرار کنید، همراه با تکرار انجام دهید و در نهایت پاسخ مسئله شما را می یابد و در نهایت می توانید زندگی و کسب و کارتان را بیافرینید و به بزرگترین اهداف رویاهایتان دست یابید. ولی یادتان بماند که یک شبه اتفاق نمی‌افتد، موفقیت یک شب نیست و بستگی به شما دارد که روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه تلاش کنید تا به رویاهایتان تحقق بخشید. حال این روش‌ها را به کار گیرید و قول می‌دهم زندگی شما هرگز مثل قبل می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *