09365495434

فرهنگ مهارت آموزی جایگزین مدرک گرایی می شود

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورتأكيد كرد :
« فرهنگ مهارت آموزی جایگزین مدرک گرایی شود »

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر جايگزيني فرهنگ مهارت آموزي و كارآفريني به جاي مدرك گرايي تأكيد كردند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان خوزستان، حميدرضا ثابت نژاد، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جایگزینی فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی به جای مدرک گرایی را، راه برون رفت از معضل بیکاری در کشورمان عنوان کردند!

حمیدرضا ثابت نژاد در آیین پایانی نخستین مسابقات آزاد مهارت آزمایشگر قطعات صنعتی به روش مایعات نافذ  PT در تالار اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در اهواز افزود:

در همه جای دنیا امتیاز مهارت شغلی بیشتر از مدرک دانشگاهی است ولی در کشور ما مدرک گرایی همچنان در به کارگیری و استخدام حرف نخست را می زند و این فرهنگ باید اصلاح شود.

وي در ادامه با تأكيد بر تأثير توسعه مهارت های شغلی و فنی در رونق اقتصادی، بهره وری، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، افزایش نیروی کار، کاهش هزینه های تولید و همچنین صادرات نیروی ماهر، افزود:

در برنامه ششم توسعه کشور، رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور توسعه مهارت های شغلی و فنی به تناسب نیازهای کشور و واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی است.

و همچنین : هر واحد صنعتی و تولیدی پیش از راه اندازی، ابتدا باید نیازهای فنی و مهارتی را به آموزش فنی و حرفه ای اعلام کند تا سازمان به تناسب درخواست ها، نسبت به حرفه آموزی و ارتقای مهارت شغلی نیروی کار اقدام کند.

ایشان با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متولی ایجاد اشتغال در کشور نیست اظهار کرد: وظیفه اصلی این سازمان بسترسازی برای تولید اشتغال از طریق توسعه مهارت آموزی است تا نیروی انسانی ماهر جذب بازارکار شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تأكيد بر توسعه آموزش مهارتی و شغلی با هدف ایجاد ارزش افزوده، رقابت پذیری و ارتقای بهره وری، افزود:

سازمان متبوع بايستي فرهنگ آموزش های مهارتی را در کشور به ویژه برای جوانان جویای کار نهادینه کند تا  بتواند نيازهاي مهارتي كشور را در بخش هاي مختلف اقتصادي تأمين نمايد.

وی توسعه آموزش های مهارتی و شغلی را در گرو توجه و سرمایه گذاری با هدف بسترسازی اشتغال امکان پذیر دانست و گفت: در هیچ جای دنیا، ایجاد اشتغال به طور کامل برعهده دولت ها نیست؛ بخش خصوصی و کارآفرینان در این زمینه باید تحرک بیشتری داشته باشند تا بتوانیم بر معضل بيكاري كشور غلبه كنيم.

با ما همراه باشید….

چهارشنبه ٢٧ دی ١٣٩٦

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *