09365495434

هرگز تسلیم نشو

💢نشانه های رهبر واقعی چیست

نقطه مهم درباره رهبر واقعی این است : رهبر واقعی همیشه خواهد توانست برای هر مشکلی که سر راهش قرار می‌گیرد، راه‌حلی پیدا کند و همیشه هر آنچه را لازم باشد ،انجام می‌دهد تا یک برنده باشد.

افراد موفق کارهایی را انجام می دهند که افراد ناموفق تمایلی به انجام آنها ندارند. برندگان در زندگی تسلیم نمی شوند. برندگان هنگام سختی ها باز نمی ایستند. برندگان هرگز اجازه نمی‌دهند کسی رویای آنها را بدزدد! پس هرگز تسلیم نشو

💢بهانه تراشی ممنوع

راز ویژگی شخصیتی موفق ترین افراد

من می توانم، بدون استثناء با کسی که از او را نمی شناسم، صحبت کنم و در کمتر از ۵ دقیقه، تنها با پرسیدن سوال ساده میزان موفقیت وی را تشخیص دهم و آن سوال این است: « بزرگترین شکست شما در زندگی چیست ؟» اگر او مثلا شروع به گله و شکایت کند و درباره فردی دیگر صحبت کند که برای وی مشکل ایجاد کرده است، یا چطور شریک در قبالش کار نادرستی انجام داده است یا اینکه این وضعیت تقصیر فرد دیگری بوده است. بلافاصله متوجه می‌شوم که او به هیچ وجه به خواسته های خود در زندگی نزدیک نیست، زیرا خود را بدون قدرت نگاه داشته است.

وقتی دیگران را مقصر می دانید ، قدرت خود را به طور کامل از دست می‌دهید. این مطلبی است که من در نهایت فهمیدم .هر بار که سعی کردم مسئولیت را به گردن کسی دیگری یا چیزی دیگر بیندازم، فرد این حقیر و بی عرضه ای بوده ام. همانطور که می دانید، همه ما از قدرت مساوی برخورداریم. تنها باید تصمیم بگیرید که از قدرت خود به صورت منفی استفاده کنید یا مثبت. وقتی به سرزنش کردن دیگران می‌پردازید روی می‌آورید، تنها چیزی که می گویید، این است :«بگذار ضعیف باشم.»

از امروز به بعد ،بدانید ، هرگاه بهانه تراشی می‌کنید در واقع، نتایج، موفقیت ،آزادی و وسیله امرار معاش خود را مبتنی بر چیزی دیگر می کنید وقتی چیزی غیر از شما کنترل را به دست دارد؛شما ضعیف هستید. شما هیچ قدرتی ندارید. اما وقتی صددرصد مسئولیت پذیری زندگی خودتان را به عهده می گیرید، توانمند هستید، وقتی قدرت دارید و توانایی کنترل سرنوشت تان را به دست دارید.
راز موفقیت قدرتمندترین افراد جهان

رهبران، با قبول صددرصد مسئولیت عملکردهای خود، این اعتماد به نفس را پیدا می کنند که در حرکت به سمت اهداف خود ثابت قدم داشته باشند.ممکن است با آن سرعتی که می‌خواهند حرکت نکنند، اما به هرحال پایمردی می‌کنند تا اینکه واقعاً راه‌حلی پیدا کنند و به هدف نهایی خود دست یابند.

نشانه یک رهبر واقعی و راز موفقیت قدرتمندترین افراد جهان، قبول صددرصد مسئولیت است.

البته ،این مهم است که رشته کاری مورد علاقه خودتان را دنبال کنید، اما مطمئن شوید محصول یا کاری که به آن علاقه مند هستید، فروش خوبی در بازار دارد. یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان جدید این است که فکر می کنند حتما باید دست به کاری بزنند که« پیشرفتی عظیم» یا « کاری تحول آمیز » باشد. سپس می‌بینید فردی دیگر نیز همان کار یا تقریباً چیزی نزدیک به ایده آنها را انجام می دهد و لذا مایوس می شوند و از فعالیت دست می کشند.

واقعیت این است اگر هیچ کس دیگری، وارد کاری که شما می‌خواهید انجام بدهید نمی شود، احتمالا دلیلی وجود دارد! به جای اینکه رقابت را مانعی بر سر راه موفقیت خود بپندارید می‌توانید آن را فرآیندی تلقی کنید که قبل از هرچیز اثبات می‌کند که ایده شما ارزش دنبال کردن را دارد. هرگز تسلیم نشو

💢موفقیت

لازم نیست محصولی بسیار پیشرفته یا تحول آمیز داشته باشید که دنیا را تغییر دهد. تنها چیزی که نیاز دارید محصول خوبی است که از خدمات بازاریابی و پشتیبانی مناسب برخوردار باشد. همچنین نیازی نیست در کار خود پیشگام باشید. شما بسیاری از کارآفرینان، صرفاً محصولات کارآمد را مورد بررسی قرار داده اند و از طریق بهسازی آنها ثروتمند شده اند.

به خاطر بیاورید که بیل گیتس و مایکروسافت که شروع فروتنانه ای داشتند .شما در مورد بیل گیتس و مایکروسافت هر فکری هم بکنید، نمی‌توانید منکر این شوید که او موفق شد ثروتمندترین مرد این سیاره شود. ابتدا به دانشگاه هاروارد رفت تا در رشته حقوق تحصیل کند، اما پس از چند سال تحصیل در دانشگاه متوجه شد که نسبت به بازار های رایانه شخصی، شور و اشتیاق بیشتری دارد.

گیتس به امنیت و درآمد بالای حرفه‌ای وکالت پشت کرد و در عوض تصمیم گرفت شرکت رایانه ای خودش را تاسیس کند و در آن به نوشتن برنامه های نرم افزاری یا رایانه‌های شخصی بپردازد. نخستین محصولات او ،نرم افزاری بود که برنامه‌ریزی رایانه شخصی را برای هر کسی آسان می کرد.

💢استفاده از فرصت مناسب

در همین زمان شرکت آی بی ام می‌خواست رایانه شخصی خود را ارتقاء دهد و نیاز به نرم افزاری برای انجام این کار داشت. شرکت آی بی ام پس از تماس با شرکت های نرم افزاری خیلی بزرگتر ،با شرکت مایکروسافت تماس گرفت.

گیتس که فرصت مناسب را حس کرده بود به آی بی ام گفت که می‌تواند در همان زمان مورد نظر شرکت آی بی ام این نرم افزار ضروری را به او تحویل دهد.

آی بی ام موافقت کرد و قراردادی امضا شد. اما آی بی ام نمی دانست که آقای گیتس چنین نرم افزاری را ندارد و اینک شرکت نوپای او قادر نبود چنین نرم افزاری را در این مدت زمان محدود تهیه کند.

در این زمان، بیل گیتس شروع کرد به جستجو در سایر شرکت هایی که نرم افزار مورد نیاز او را داشتند.

خیلی زود برنامه نویسی را پیدا کرد و نرم‌افزاری به نام ای QDOS را میفروخت که معنای آن سیستم‌عامل سریع و کثیف بود. بیل گیتس حقوق انحصاری این برنامه را فقط با ۵۰۰۰۰ هزار دلار خرید و نام آن را به سیستم عامل دیسک مایکروسافت MS-DOS تغییر داد.

همین یک برنامه در نهایت توانست برای شرکت مایکروسافت میلیون‌ها دلار درآمد کسب کند و تبدیل به نرم افزار پیش نیاز مایکروسافت ویندوز ، قدرتمندترین سیستم عامل در بازار رایانه‌های شخصی گردید.

بیل گیتس سعی نکرد سیستم عامل خودش را خلق کند. او فقط نمونه ای کارآمد را پیدا کرد، آن را خرید، ارتقا داد و از آن خودش کرد. نبوغ واقعی بیل گیتس این نبود که او الزاماً برنامه نویس باهوشی بود، بلکه او تاجری زرنگ و باهوش بود.

موفقیت به شما نزدیک است

او فهمید در انتخاب بین تلاش برای ابداع چیزی از ابتدا یا خریدن چیزی که قبل از ابداع شده ،راه سریع تر و کم هزینه تر این است که چیزی را که از قبل ابداع شده و کارایی دارد، بهبود دهد. و این یعنی موفقیت . این جمله را همیشه در ذهن خودتان مرور کنید که هرگز تسلیم نشوید و با قدرت و با پشتکار به جلو حرکت کنید. موفقیت به شما نزدیک است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *