09365495434

پنج نکته ای که قبل از ایجاد کسب و کار باید بدانیم

شروع یه کسب و کار برای همه ما مثل یک رویاست، اینکه هر روز صبح که از خواب بیدار می -شوید هر کاری که دوست دارید رو انجام بدید، اما متاسفانه تعداد کمی از ما واقعا صاحب کسب و کار می شویم.

اکثر ما هرگز دایره راحتی کارمند بودن رو ترک نمی کنیم اما کسانی که سرانجام تصمیم جدی می گیرند که کارشون رو ترک کنند و ایده شان را به واقعیت تبدیل کنند باید ۵ مورد مهم رو از قبل بدونند چون شروع کسب و کار به اون راحتی که فکر می کنید نیست.

۱- داشتن کسب و کار تفریح نیست، خیلی از مردم تصور اشتباهی در مورد اجرای کسب و کار دارند. داشتن یک بیزینس مثل چیزی که توی فیلم ها می بینید سرگرمی نیست بلکه واقعا خسته کننده است.

از همون ابتدا بعضی از افراد جوری شما رو اذیت می کنند که از شروع کارتان پشیمان می شوید! وقتی که وارد کار املاک شدم خیلی هیجان زده بودم اما همین که اقدام کردم به اجاره دادن آپارتمان ها با افرادی برخورد کردم که هیچ وقت دوست نداشتم ببینمشون!! میتونم صد ساعت ویدئو بسازم و فقط در مورد آدم های نادانی که در چند ماه اول کارم دیدم صحبت کنم! بیشتر شبیه جهنم بود تا تفریح! اگر مهارتهای اجتماعی تون رو پرورش ندید، اگر خونسرد نباشید و خشم و استرستون رو کنترل نکنید، خیل زود کسب و کارتون رو از دست می دید. البته لحظه های شادی هم دارد مخصوصا وقتی که اولین قراردادتون رو می بینید اما اینا لحظه هایی هستند که به ندرت اتفاق می افتند مثل زمانی که سختی ها رو پشت سر میذارید و به هدفتون می رسید اما بیشتر اوقات کلی کار خسته کننده پیش رو دارید.

۲- لازم نیست که چرخ رو دوباره اختراع کنید، یک تصور اشتباه رایج شده که اگر می خواهید کسب و کاری شروع کنید باید یه چیز کاملا جدید و بی همتا بسازید که این اتفاق اصلا درست نیست در حقیقت شانس اینکه ایده جدید شما با شکست مواجه بشه خیلی بیشتر از چیزیه که فکر می کنید. بهترین راه برای شروع کسب و کار مخصوصا وقتی که تازه کار هستید اینه که از یک ایده که قبلا موفق عمل کرده شروع کنید. چاشنی های خودتون رو بهش اضافه کنید و ارائه اش کنید. چون این ایده قبلا ارزشیابی شده و همه کاری که باید بکنید اینه که سخت تلاش کنید تا به احتمال زیاد موفق بشید به همین دلیل است که بیشتر شرکت های فناوری راه اپل رو دنبال می کنند چون اپل رهبر صنعت خودش بوده میتونه ریسک ایده های جدید رو بپذیره. مثل وقتی که اپل، ایفون ۱۰ رو با این نمایشگر منتشر کرد. بیشتر شرکت ها هم سریعا کپی کردند

۳- شما پول زیادی برای شروع کسب و کارتون نیاز ندارید این خبر که بیزینس ها به پول زیادی نیاز دارند تا زنده بمانند و اینکه شما باید اجاره دفتر، حقوق کارمند ها و ابزار رو پرداخت کنید معمولا برای زمانی که کار شما پیشرفت زیادی کرده و بزرگ شده، بیشتر کسب و کار های کوچک نیاز به پول زیادی ندارند مخصوصا وقتی که یک بیزینس، آنلاین باشه اون چیزی که در ابتدای کار بهش نیاز دارید تلاش زیاده، تا به نقطه درآمد زایی برسید. خودتون رو با این فکر که قبل از شروع باید پول زیادی داشته باشید نترسونید. به یاد داشته باشید که در ابتدا شما یک مدیر هستید، یک فروشنده اید، یک حسابدارید و هر چیزی که بیزینس تون نیاز داره هستید. اینجوری که یه کسب و کار رو با حداقل هزینه ها شروع می کنید اون چیزی که اهمیت داره نتیجه است. به نظرم دلیل شکست بیشتر کسب و کار ها به خاطر این که در ابتدا چون در قبال تلاش زیادی که می کنند پولی دریافت نمی کنند، دست از کار می کشند. به عنوان یک کارمند شما ذهنیت خودتون رو در مورد کسب و کار دارید اینکه هر چه ساعت بیشتر و سخت تری کار کنید درآمد بیشتری دارید و اگر به پول کافی نرسید دلیلی برای کار کردند نمی بینید.

۴- در کسب و کار مشتری ها براشون مهم نیست که چقدر سخت کار می کنید مهم اینه که در پایان به نتایج مورد نظر برسد مثلا ممکن است که فردی ناراحت باشد که بیست ساعت برای یک ویدیو وقت گذاشته است ولی کسی آن ویدیو را تماشا نکرده و به نظر او بی انصافی است و بعد، از کارش کنار می کشد چون نمی داند که چیزی که مهم است فقط نتیجه است.

۵- ایده بدون اجرا ارزشی ندارد همه ما ایده هایی داریم که ممکن است جهان را تغییر دهد همه ما در رویا بافی و ساختن ایده استاد هستیم و سریعا ایده مان را ارزشمند تلقی می کنیم چون تصور می کنیم ایده مان بی مانند است اما نمی دانیم که ایده ها اگر به واقعیت تبدیل نشوند ارزشی ندارند هرگز خودتان را فریب ندهید که چون ایده تان جدیده حتما موفق می شوید ممکنه هزاران نفر قبل از شما این ایده به فکرشون رسیده باشد اما ایده زمانی ارزشمند است که به اجرا برسد و ثابت بشود که کار می کند و در آخر هدف این نیست که شما را از شروع کسب و کارتان منصرف کنیم بلکه هدف ما تشویق کردن شما و گفتن قسمتی از چیزی است که جلوی راهتون است.

نرگس فولادلو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *