09365495434

چگونه می توانم ذهن آگاه تر داشته باشم؟

چگونه می توانم ذهن آگاه تر داشته باشم؟

بدون شک بیش از صدها تکنیک مختلف، برای ساختن مهارت های ذهن آگاهی وجود دارد و شاید ساده ترین آنها برای شروع این است که انواعی از تجارب لذت بخش را انتخاب کنید که معمولا خیلی بی تفاوت از کنار آنها می گذرید، یا آنها را بدون توجه انجام دهید، پس تمام توجهتان را به آن فعالیت بدهید، و به معنای واقعی طعم آن را بچشید، یک مثال خوب، گرفتن دوش آب گرم یا داغ است، این فعالیت بالقوه یک فعالیت لذت بخش است، اما اغلب ما حین دوش گرفتن، غرق افکارمان هستیم.راجع به چیزهای دیگری فکر می کنیم که بعداً قرار است انجام دهیم.
بنابراین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که، توجهتان را به دوش گرفتن تان برگردانید.
واقعا به احساسی که آب گرم روی دوشتان ایجاد می کند توجه کنید. به صدای آب توجه کنید، به الگوی قطرات آب که چطور از پرده یا دیواره حمام پایین می آیند و بعد ، صدالبته شما به سرعت در افکارتان غرق می شوید و توجه به دوش گرفتن را فراموش می کنید.
وقتی تشخیص دادید، دوباره توجهتان را بازگردانید.
یکبار دیگر به آب گرم و احساسی که روی ماهیچه تان و پوستتان ایجاد می کند توجه کنید. به معنای واقعی از فعالیت لذت ببرید، یک فعالیت فوق العاده لذت بخش است.
من فقط دوش گرفتن را مثال زدم، شما می توانید تکنیک را برای نوشیدن چای یا قهوه، نوازش کردن سگ تان، یا برای خوردن میان وعده ای که با چای تان می نوشید به کار ببرید.
برای هر کدام از این لحظات لذت بخش کوچکی که در روز رخ می دهند و ما معمولا آنها را ساده می گیریم، روی آنها تمرکز کنید و لذت ببرید.

دکتر راس هریس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *