09365495434

⁩چند تکنیک بازسازی رابطه آسیب دیده با همسرتان

هیچ ازدواجی کامل نیست، اگر حس می کنید رابطه تان در حال از دست رفتن است، نگران نباشید به تنهایی نیز می توانید آن را نجات دهید.

💢اولین و مهمترین مسئله این است که بازسازی رابطه از خود شما شروع می شود.
میدونم شاید کلیشه ای به نظر برسه اما واقعیت همینه از اونجایی که مسائل و مشکلات مختلفی بین شما و همسرتان جریان دارد. تشخیص نقش منفی شما در این رابطه قدم اول و بسیار ضروری است. چرا که، تنها بعد از تشخیص این موضوع می توانید روی بهتر شدن خود، کار کنید و سعی کنید در بهترین حالت خود قرار بگیرید و به رکن ارزشمندی برای رابطه تبدیل شوید. به همین منظور از خود بپرسید مشکل اصلی رابطه شما چیست؟ یا چیکار کردید که احتمالا بعد از انجام آن مشاجره بالا گرفته یا همسرتان را کنار زده اید؟ به طور مثال ممکنه، بدبین باشید و گاها این بدبینی خودش رو تو رفتارهای شما نشون بده یا ممکنه بابت مسائل کوچیک خونه خیلی به اون غر بزنید. چند مورد از مشکلاتی که دلیل اصلی آن شما هستید یا حداقل در شکل گیری آن نقش داشته اید، مشخص کنید و روی آنها کار کنید. وقتی همسر شما تلاشتان را ببیند و ببیند که شما روی خود کار می کنید. او هم برای بازسازی رابطه پیش قدم خواهد شد و با شما همکاری خواهد کرد.

💢دومین مسئله که باید به آن توجه کنید پرهیز از توقعات بالااست این یکی کار آسانی نیست به خصوص که این تصورات خیلی از انسان انرژی می گیرد. اما اگر می خواهید رابطه را حفظ کنید، باید دست از توقعات غیرواقع بینانه بردارید.

به عبارت دیگر انتظار نداشته باشید، همسرتان کسی باشد که نیست. و انتظار نداشته باشید کارهای غیر منطقی انجام بدهد. احتمالا دوست دارید همسرتان در برخی از علایقتان شما را همراهی کند.
یا وارد برخی بازی های عاشقانه شما شوند اما نمی توانید او را عوض کنید یا انتظار داشته باشید در طول شب عوض شود یا به شخصی که نیست تبدیل شود.
یکی از مهمترین رکن های بازسازی رابطه، تعدیل توقعات است. وقتی توقعات نامعقولی دارید، نتیجه آن به ناامیدی ختم می‌شود. نکته بعدی که می خواهم به آن اشاره کنم به همین موضوع اشاره دارد.
وقتی انتظارات نامعقولی دارید در واقع همسرتان را مجبور به تغییر می کنید، دو مشکل به وجود می آید.
مشکل اول؛ اگر همسرتان تغییر را بپذیرد این تغییر، تغییر واقعی نخواهد بود، چرا که این تغییر خواست خودش نبوده است و خودشان به این تغییر ترغیب نشده اند، بلکه این خواست شما بوده، اما اگر این تغییر اتفاق بیافتد به احتمال زیاد دوام چندانی نخواهد داشت و قبل از اینکه متوجه این قضیه شوید، احتمالا به خانه اول باز گردید و اما دلیل دوم، وقتی از همسرتان میخواهید تغییر کند احتمالا در برابر خواسته شما مقاومت می کند و به طور کلی افراد از تغییرات تحمیلی و اجباری متنفر هستند. و در کل انتظار تغییر از همسرتان جواب نمی دهد. حتی اگر ابتدای امر همه چیز به نظر در حال بهبود باشد، مگر اینکه همسرتان این تغییر را با میل و به خواست خودش شروع کند؛ در غیر این صورت چنین شرایطی در بلند مدت تاثیر مثبتی روی رابطه شما نخواهد داشت.

💢 سومین مسئله، به خلوت همسرتان احترام بگذارید.
میدونم به نظر کار سختی میرسه که توجهتون رو نسبت به همسرتون کمتر کنید یا از اونها بخواهید به شما توجه کنند، بخصوص زمانی که فاصله شما خیلی زیاد شده است.
هر چند شاید فکر کنید، در چنین شرایطی بهترین راه برای برقراری ارتباط دوباره است؛اما باید بدونید که اونقدر که فکر می کنید این روش مناسب نیست. در عوض بهترین کار این است که به همسرتان فضا و زمان کافی بدهید، چون در این صورت فرصت کافی برای فکر کردن به رابطه را خواهد داشت و مطمئن باشید که این راه شرایط را بدتر نخواهد کرد و اگر در این فاصله شما روی خودتان و جنبه هایی از رابطه که به شما مربوط است کار کنید و سعی کنید راهی برای مشکلات پیدا کنید یا تاثیر مثبتی بر شرایط بگذارید، آنگاه همسرتان دوباره کسی را خواهد دید که برای بار اول عاشقش شده بود و اگر این اتفاق بیافتد فرصت مناسبی است که او را به خود جلب کنید و او را متقاعد کنید روی بازسازی رابطه تمرکز کنید و در دراز مدت این راهی است که به حفظ رابطه شما کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *