09365495434

میدونستید که با شکرگزاری می تونید سیستم ایمنی بدنتون رو در مقابل کرونا تقویت کنید

تصویر شکرگزاری

شکرگزاری برای غلبه بر کرونا

زمانی که ما در حال تمرین حفظ احساسات متعالی و شکر گزاری هستیم تولید هورمون های استرس  و احساسات مرتبط بابت کاهش می یابد و نیاز زمان را به سیستم محافظتی بیرونی به حداقل می رسانیم و پروتئین مسئول تقویت سیستم ایمنی بیشتر تولید می شود و سیستم داخلی ما را تقویت می کند.

 

ریسمان طلایی سپاسگزاری

از هزاران هزار سال پیش و از اولین روزهای زندگی بشر، قدرت سپاسگزاری همیشه به صورت پند اخلاقی بیان شده و در روابط انسانی اجرا شده است. این اندرزها طی قرون سینه به سینه نقل شده اند، از مرزهای کشور ها عبور کرده اند و سپس از یک تمدن و فرهنگ به تمدن ها و فرهنگ های دیگر نفوذ کردند. همه ی ادیان الهی، سپاسگزاری را در دستور کار خود قرار داده اند.

حضرت محمد (ص) گفته است که سپاسگزاری برای وفور نعمت هایی که دریافت کردید، متضمن حصول نعمت های بیشتر و تداوم این امر است.

بودا گفته که علت هر امر سپاسگزاری و شادی است.

لائو تسه گفته است که اگر به واسطه ی دریافت نعمات شاد باشید و سپاسگزاری کنید، کل جهان متعلق به شما خواهد بود.

کریشنا گفته است که هر آنچه به شما پیشکش شد با آغوش باز بپذیرید.

حضرت داوود گفتته است که از همه ی جهان و برای هر آنچه بین زمین و بهشت قرار دارد، سپاسگزار باشید.

حضرت عیسی گفته است که پیشاپیش سپاسگزلر باشید تا شاهد معجزات باشید.

دکتر جودیسپنزا و تیمش در سال ۲۰۱۶ در کارگاه های پیشرفته تاکومای واشینگتون، تحقیقی راجع به اثر احساسات متعالی و شکرگزاری بر عملکرد ایمنی انجام دادند.

برای این تحقیق در ابتدای کارگاه و سپس چهار روز پس از تمام شدن کارگاه از ۱۱۷ نفر نمونه ی بزاق گرفته و مقدار ایمنوگلوبولین نوع A  (Ig A) را اندازه گرفتند این پروتئین نشانگر قدرت سیستم ایمنی است.

Ig A ماده ای فوق العاده قدرتمند است و یکی از پروتئین های اصلی دخیل در عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و سیستم دفاع داخلی محسوب می شود. این پروتئین همواره با انبوهی از باکتری، ویروس ها، قارچ ها و سایر ارگانسیم هایی مبارزه می کند که به درون محیط داخلی بدن راه یافته اند. این ماده آن قدر قوی است که از هر نوع آمپول آنفلوانزا و با داروی تقویت سیستم ایمنی بهتر است. وقتی این ماده فعال می شود به سیستم دفاعی اصلی داخل بدن انسان تبدیل می شود. وقتی سطح اضطراب بالا می رود و در نتیجه سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول افزایش می یابد، سطح Ig A کاهش می یابد و به این ترتیب بیان ژن سازنده ی این پروتئین در سیستم ایمنی کاهش می یابد.

طی این کارگاه چهار روزه از شرکت کنندگان خواستند که سه بار در روز و هر بار به مدت ۹ الی ۱۰ دقیقه به حالت های احساسی متعالی مانند عشق، شادی، الهام یا شکرگزاری وارد شوند.

اگر ما بتوانیم احساسات خود را متعالی کنیم، آیا می توانیم سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم؟ به عبارت دیگر، آیا شاگردان می توانستند بیان ژن Ig A خود را به شرط تغییر حالت احساسی شان افزایش دهند؟

نتایج همه را شگفت زده کرد. میانگین سطح Ig A به اندازه ی ۵/۴۹ درصد افزایش یافته بود. میزان طبیعی Ig A بین ۳۷ تا ۸۷ میلی گرم در دسی لیتر (mg/dL) است، Ig A را ظرف مدت چند روز فعال کنید. کارهای ساده ای مانند ورود به حالت متعالی شادی، عشق، الهام یا شکرگزاری به مدت پنج یا ده دقیقه در روز می تواند تغییرات اپی ژنتیکی قابل توجهی در بدن و سلامتی شما ایجاد کند.

اما در پایان کارگاه این میزان در برخی افراد به بیش از ۱۰۰ mg/dL رسیده بود افراد تحت آزمایش بدون اینکه تجربه ی قابل توجهی را در محیط بیرونی از سر بگذارنند، تغییرات اپی ژنتیکی قابل توجهی در خود نشان دادند. بدن این افراد با دستیابی به احساسات متعالی حتی به مدت چند روز به این باور رسیده بود که در محیط جدیدی قرار دارد، پس توانسته بود ژن های جدیدی را روشن کرده و بیان ژن خود را تغییر دهد. در این مورد بیان پروتئین سیستم ایمنی، مد نظر ما بوده است.

 

   تحقیق راجع به Ig A و کورتیزول در تاکومای واشینگتون                                                                         

وقتی ما در حال تمرین حفظ احساسات متعالی و تغییر انرژی هستیم می توانیم بیان ژن های جدید را افزایش دهیم. همان ژن هایی که پروتئین های سالم جدید را ساخته و سیستم دفاع داخلی ما را تقویت می کنند.

وقتی احساسات بقا را کاهش می دهیم و نیازمان را به سیستم محافظتی بیرونی به حداقل می رسانیم، بیان ژن های مسئول تولید هورمون های استرس را کاهش می دهیم. SIgA در شکل بالا مخفف ایمنوگلوبولین نوع A بزاق است. کورتیزول نشانگر هورمون های استرس است. هر دوی این مواد در بزاق اندازه گیری شدند. این موضوع یعنی ممکن است بدن شما برای بهبود یافتن نیازی به دارو یا مواد خارجی نداشته باشد. شما این قدرت را در درون خود دارید که ژن مسئول تولید IgA را ظرف مدت چند روز فعال کنید. کارهای ساده ای مانند ورود به حالت متعالی شادی، عشق، الهام یا شکرگزاری به مدت پنج یا ده دقیقه در روز می تواند تغییرات اپی ژنتیکی قابل توجهی در بدن و سلامتی شما ایجاد می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *