09365495434

چرا ذهن ما انسان ها بیشتر به دیدن موارد منفی گرایش دارد؟

مراقب باش !سایه ای که در افق دیده میشود میتواند دشمنی از قبیله دیگر باشد ممکن است با نیزه را بزنند!
ذهن
مدرن نیز بدترین ها را پیشبینی میکندو از هر چیزی که باعث ترس شما شود اجتناب می کند و به اشکال مختلف مضطرب تان می کند به روزهای غارنشینی در جدید اگر شما در مواجهه با خرس و گرگ زنده ‌میماندید یادآوری آن موضوع برایتان مفید واقع می شد برای ذهنتان مفید بود که وقایع گذشته را یادآوری و مرور کند.
تا به خاطر بیاورد چه کردید که دفعه قبلی زنده ماندید تا برای دفعه بعدی بهتر آماده باشید اما در دنیای مدرن ما خاطرات درد آور را بارها و بارها مرور می کنید و دوباره آنها را در ذهنمان تجربه میکنیم حتی اگر نکته مفیدی از آنها یاد نگیریم یا درس لازم را خیلی قبل از آن گرفته باشیم در دوره عصر حجر به عنوان یک فرد غارنشین، شما بایستی به گروه هم تعلق داشته باشید اگر تنها باشید به زودی خواهید مرد. بنابراین ذهن تان شما را با افراد دیگر گروه مقایسه می کند آیا من به این گروه تعلق دارم؟ آیا به اندازه کافی کمک می‌کنم؟ آیا از قوانین مدیریت می‌کنم؟ آیا کاری می کنم که بخاطر آن مرا از گروه بیرون بیاندازند؟

الان در زندگی مدرن،ما همیشه خودمان را با دیگران مقایسه می‌کنیم اما مسئله اینجاست که دیگر ما در یک گروه کوچک قرار نداریم.
امروزه گروه ما بسیار بزرگ است و ما با خودمان دستگاه‌هایی را ‌حمل می‌کنیم که دائماً تصاویر و داستان‌هایی از افراد در سراسر جهان را به خورد ما میدهد.
این مقایسه دائمی،ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن، طرد شدن، وصله ناجور بودن و به اندازه کافی خوب نبودن را در ما به شدت افزایش می دهد. ذهن اجداد غارنشین می گوید:تو به غذای بیشتری نیاز داری، به آب بیشتری نیاز داری، به اسلحه بهتر و سقف بهتری نیاز داری افراد غار نشینی که به این شیوه فکر می کردند، طولانی تر عمل می کردند و بیشتر تولید مثل می کردند متاسفانه ، در دنیای مدرن این امر خود را به عنوان حرص و طمع ،نارضایتی ،عطش شدید، خواستن زیاد نشان می‌دهد.
که هیچ گاه کفایت نمی کند من بیشتر بیشتر بیشتر می خواهم و حتی اگر همه اینها به تنهایی بد نباشند الگوهای تفکر مربوط به عصر حجر توسط سرعت و پیچیدگی دنیای مدرن تشدید می شود.
وجود سراسیمه ما از تکلیفی به تکلیف دیگر می شتابد که برای این وظایف پایانی وجود ندارد.
بنابراین اگر ذهنتان مانند تمامی ذهن های دیگر شروع به این کار های بی فایده کرد به یاد داشته باشید که چیزی غیر طبیعی یا نقصی وجود ندارد و تعمداً قصد دشوار کردن زندگی شما را ندارد. او فقط شغلی را که بر اثر تکامل بر عهده او گذاشته شده را انجام می دهد این که تلاش کند شما را در امنیت نگه دارد و از درد رها کند .

?تکامل مغز انسان
دکتر راس هریس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *