09365495434

چطوری پولداربشیم -۲

۹ روش ساده برای ایجاد رابطه خوب با پول (قسمت دوم)

۴) اینکه از سیستم پاکت نقدی استفاده بکنید: این یک سیستم کاربردی است چرا که از این طریق می توانید مشاهده بکنید که چه مخارجی دارید، وقتی هزینه ها را بودجه بندی می کنید در واقع چند بخش اصلی برای خرج کردن دارید. به عنوان مثال در یک ماه باید قبض ها را پرداخت بکنید، باید خرید بکنید و قرض های خودتان را هم پس بدهید. در همین ماه می توانید بخشی از پولتان را هم خرج تفریح و سرگرمی بکنید. پس در این سیستم شما چهارتا پاکت دارید یکی برای قبض ها، یکی برای خرید، یکی برای قرض ها و آخری هم برای تفریح و سرگرمی. در هر یک از این پاکت ها مبلغ مورد نیاز را قرار بدهید. بنابراین وقتی که به خرید می روید و هزینه ها و قیمت ها را در اختیار دارید فقط پاکت مربوط به خرید را با خودتان می بَرید. کارت اعتباری خودتان را کنار می گذارید و از مبلغی که در پاکت گذاشتید استفاده می کنید و به این صورت بیشتر از مبلغی که برنامه ریزی کرده اید نمی توانید خرج بکنید؛ این کار مخصوصا زمانی که از پول خودتان به درستی استفاده نمی کنید و مایل به کنترل کردن خرج و مخارج خودتان هستید خیلی کاربردی است. تا زمانی که به حالت عادی خودتان برگردید فقط از پول نقد استفاده بکنید.

۵) اینکه خرج ها را کاهش و درآمد را افزایش بدهید: این کار ما را دوباره به موضوع بودجه بندی برمی گرداند. خرج کمتر و یا برابر با درآمد در مرکز بودجه بندی قرار می گیرد. در زمان بودجه بندی فرد تمام چیزهایی که لازم دارد را برای آن زمان مشخص بودجه بندی یادداشت می کند. استفاده از این فهرست و مقایسه آن با فهرست های قبلی، بخش هایی که ضرورتی ندارند و باید حذف بشوند را مشخص می کند. وقتی هزینه های جانبی و غیر ضروری را کاهش می دهید پول بیشتری ذخیره می کنید به این صورت می توانید زمان بودجه بندی را افزایش بدهید و از مزایای اقتصاد مقیاس بهره ببرید؛ مثلا اگر قبلا بودجه بندی روزانه یا هر چند روز انجام می دادید الان می توانید به صورت هفتگی و در نهایت ماهانه انجام بدهید. می توانید از خوردن غذا در بیرون خودداری بکنید و در منزل غذا آماده بکنید، آشپزی این اجازه را به شما می دهد تا با مواد اولیه کم چند جور غذای مختلف را تهیه بکنید که ارزان تر از غذای بیرون است. وقتی که توانستید هزینه های خودتان را کاهش بدهید. راهی برای افزایش درآمدتان پیدا بکنید. اگر سرگرمی دارید که برای تان درآمد زا است روی آن کار بکنید و آن را بهبود ببخشید. اگر فردی را می شناسید که می توانید سهمی در کسب و کارش خریداری بکنید با او تماس بگیرید و این کار را انجام دهید. با این دو کار می توانید درآمد و سرمایه خودتان را افزایش بدهید.

۶) برای سنین بالای خوتان هم مبلغی را سرمایه گذاری بکنید: گاهی در سنین بالا سرمایه ای برای ذخیره ندارید و در عین حال درآمدتان هم کاهش پیدا می کند. بنابراین باید در جوانی و زمانی که می توانید پس اندازی برای آینده فراهم بکنید. بهترین راه این است که مبلغی را برای میانسالی خودتان سرمایه گذاری بکنید. این کار موجب می شود که کمی از هزینه های ماهانه خودتان را صرف پس انداز بکنید و به این صورت برای آینده سرمایه گذاری بکنید. یکی دیگر از راه های پس انداز برای آینده سرمایه گذاری در املاک، کسب و کار و موارد دیگر است. تمامی این روش ها به شما کمک می کنند تا در میانسالی مجبور به کار کردن و کسب درآمد نباشید.  

نرگس فولادلو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *