09365495434

چطوری پولداربشیم -۳

۹ روش ساده برای ایجاد رابطه خوب با پول (قسمت سوم)

۷) روشی را برای پرداخت قرض های تان ایجاد بکنید: حتی اگر قرض های زیادی هم دارید باز هم می توانید سرمایه خوبی جمع آوری بکنید. قرض ها لزوماً بد نیستند. به عنوان مثال ممکن است که نیاز به وام برای خرید ماشین داشته باشید و در شهری که زندگی می کنید مشکل حمل و نقل وجود داشته باشد و یا اینکه وام های دانشجویی شما هنوز تمام نشده باشند اگرچه قرض ها صرفاً مشکلی ندارند ولی پرداخت بی هدف آنها می تواند مشکلاتی را ایجاد بکند لازم نیست که همه درآمد خودتان را صرف پرداخت قرض های خودتان بکنید اگرچه که این امر می تواند تمام قرض ها را از بین ببرد اما در این صورت قرض های بیشتری برای تان ایجاد می کند و تمام درآمد شما صرف قرض های تان می شود. نکته مهم این است که برای پرداخت قرض های خودتان برنامه ریزی بکنید باید تمامی دارایی های خودتان را یادداشت بکنید بعد از آن می توانید برنامه ریزی سالانه انجام بدهید و تعیین کنید که چند سال باید طول بکشد تا هزینه ها را پرداخت بکنید در شرایطی که قرض های شما از درآمد و هزینه های تان بیشتر شد با مشاور مالی خود تماس بگیرید و از او بخواهید که برنامه ای برای شما آماده بکند.

۸) مطمئن بشوید که ارزش واقعی را پرداخت می کنید: دو راه برای این کار وجود دارد؛ مطمئن بشوید که ارزان نخریدید و دوم اینکه هزینه های تان قرار است که نتیجه بخش باشند. ارزان در واقع گران است وقتی که کالایی ارزان است یعنی هزینه های تولید آن پایین است و در واقع به این معنی است که کیفیتش هم پایین است. این کالا در واقع ارزش پول شما را از بین می برد از طرف دیگر اگر هزینه مناسبی برای کالای مورد نظر تان پرداخت بکنید این کالا برای مدت زمان طولانی برای تان باقی می ماند و ارزش پول تان را حفظ می کند. بهتر است که یک کفش ۱۰۰ دلاری بخرید که برای تان دوام داشته باشد تا اینکه کفش ۴۰ دلاری بخرید که فقط برای دو ماه دوام دارد. نباید سرمایه خودتان را صرف کالاهای بسیار ارزان قیمت بکنید. این کالاها در واقع سرمایه شما را به هدر می دهند. پس با در نظر گرفتن این روش می توانید سرمایه خودتان را حفظ بکنید.

۹) مشکلات مالی که با آن دست و پنجه نرم می کنید را یکبار برای همیشه حل بکنید: ممکن است که در هر برهه ای از زمان دچار مشکلات مالی بشوید. ممکن است که قبض های بانکی برای تان مشکلات مالی ایجاد بکند. خوب در اینجور مواقع باید چه کار بکنید؟ باید این مشکلات مالی را حل بکنید. حتما تعجب می کنید که چه اندازه سرمایه می توانید ذخیره بکنید و چه اندازه پس انداز می توانید داشته باشید. به عنوان مثال: رفع مشکلات مالی هر چند کوچک می تواند چالش هایی که با آن درگیر هستید را رفع بکند.

 اگر حدود ۵۰ درصد از نکاتی که اشاره شد را رعایت بکنید می توانید که موفق بشوید و سرمایه خوبی جمع آوری بکنید. 

نرگس فولادلو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *