09365495434

چگونه بدون هیچ پولی کسب و کاری را راه اندازی کنیم

👈طرز فکرتان را عوض کنید

اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار بدون پول، عوض کردن طرز فکر است. بیشتر افراد باور ندارند که می شود کسب و کاری را بدون پول آغاز کرد. آنها اعتقاد دارند که برای تاسیس یک کسب و کار میلیون ها تومان پول لازم است، اما یک کارآفرین خلاق،نوآور و مصمم می داند که شما حتی اگر هیچ پولی هم نداشته باشید می توانید رویاهایتان را دنبال کنید.

سه کلید برای تاسیس کسب و کار وجود دارد. اولین کلید ایده، دومی افراد و سومی پول است. اما به ندرت در آغاز کسب و کار هر سه این ها موجودند. به عنوان کارآفرین،این وظیفه شماست که یکی از این کلیدها را پیدا کرده و سفر را شروع کنید. بقیه کلید ها را در ادامه مسیر خواهید یافت، اگرچه ممکن است این کار چندین سال طول بکشد- رابرت کیوساکی

جوهر کلام نقل شده در بالا این است که شما حتی اگر حتی یک ایده هم داشته باشید می توانید کسب و کاری را شروع کنید. به هر حال اگر می خواهید در ماموریتتان پیروز شوید باید این حقیقت که بدون پول هم می شود آغازگر بود را بپذیرید.

👈نقاط قوت خود را شناسایی کنید

اکنون که سه کلید شروع کسب و کار را شناختید، سوال اینجاست که شما کدام قسمت پازل را در اختیار دارید؟ پول دارید؟ایده یا افراد؟ اگر هر کدام از این ها را دارید این برای شما یک نقطه قوت محسوب می شود و زمینه خوبی برای شروع خواهد بود.

ممکن است از نظر شما چنین چیزی غیر واقعی یا غیرعملی به نظر برسد، ولی حقیقت دارد. من افراد زیادی را دیده ام که پول دارند ولی نمی دانند با آن چه کنند. و سوالاتی از این قبیل میپرسند:

• من ۱۰ میلیون پول دارم؛ به نظر شما چه کسب و کاری را شروع کنم؟
• پول هایم را کجا سرمایه گذاری کنم؟

در طرف دیگر این معادله افرادی با ایده های هوشمندانه کسب و کار قرار دارند که سرمایه ای برای شروع کسب و کارشان ندارند. پس شما می توانید با یکاز این کلیدها شروع کنید و بقیه را طی مسیر بیابید.

👈یک ایده کسب و کار را توسعه دهید

گام بعدی برای شروع کسب و کار بدون داشتن پول، توسعه یک ایدۀ خوب کسب و کار است. ایده کسب و کار پیشنهادی شما باید نیازی را برآورده یا مشکلی را حل کند. ایده شما باید آنقدر خوب باشد که علاقه هر کسی که آن را می شنود را برانگیزاند و همچنین باید پتانسیل سود زیادی نیز داشته باشد.

👈طرح کسب و کارتان را بنویسید

از آنجا که این مقاله درباره چگونگی شروع کسب و کار بدون پول می باشد، فرض من این است که شما فردی هستید که ایده کسب و کار را دارد اما پولی برای سرمایه گذاری روی آن ندارد. اگر هنوز به دنبال ایده یا فرصت کسب و کار هستید که ارزش تلاش کردن داشته باشد پس یکی را پیدا کنید چون این ایده می تواند وسیله شما برای رسیدن به پول باشد.

و اگر ایده ای دارید و می دانید چه کاری می خواهید انجام دهید، پس باید آن را به صورت مکتوب درآورید. یک طرح کسب و کار سند مکتوبی شامل اهداف، ایده کسب و کار و سود مورد انتظار است.

سندی است که به سرمایه گذار می گوید شما روی این طرح کار کرده و وقت صرف کرده اید و اکنون آماده اید گام بعدی را بردارید. اگر ایده ای دارید و نه پولی دارید و نه طرح کسب و کاری، پس احتمالا ذهن شما هنوز برای کارآفرین بودن آماده نیست.

👈ایده چه مهارتهایی دارید؟

خوب، می دانم که شما این مقاله را برای این مطالعه می کنید که سرمایه ای برای به ثمر رسیدن ایده خود ندارید اما مطمئنا شما توانایی های خاصی نیز با خود دارید. چه مهارت هایی در زمینه کسب و کار دارید؟

بسیار خوب؛ شاید این اولین تجربه شما در زمینه کسب و کار است و تخصص خاصی ندارید. چه مهارت های فنی در زمینه کسب و کارتاد دارید؟ این ها رایج ترین سوالاتی است که سرمایه گذاران از شما خواهند پرسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *