09365495434

⁦⁩افراد موفق برای موفقیت خود از چه شگردهایی استفاده می کنند

⁦✍️⁩افراد موفق برای موفقیت خود از چه شگردهایی استفاده می کنند

اکنون اجازه دهید به بعضی از شگردهای صحبت کردن اشاره کنیم که در برقراری ارتباط موثر مورد استفاده قرار می گیرند. سعی کنید مانند افراد موفق عمل کنید و از وجود آنها در برقراری روابط بالقوه خود در زندگی کمک بگیرید.

ساده سخن بگویید. جک ولچ یکی از مدیران شرکت جنرال الکتریک می گوید : «شما نمی توانید باور کنید که ساده بودن برای افراد تا چه اندازه مشکل است و در آن ها واهمه به وجود می‌آورد. آنها نگران این هستند که در صورت ساده بودن مردم تصور کنند آنها ساده فکر می کند.

حال آنکه در واقع برعکس این امر صادق است آنچه مسلم است اینکه افرادی که دارای ذهن پیچیده ای دارندساده ترند.» فقط افراد کوته فکر برای اثر گذاشتن در دیگران از سخنان بی معنی و عجیب و غریب استفاده می کنند. افراد موفق افکار روشن را با انتقال دادن پیام های خود به روشی که برای عموم مردم قابل فهم باشد نشان می دهد.

👈هنر خلاصه کردن را یاد بگیرید

دنزل واشنگتن در فیلم فیلادلفیا می‌گوید با من طوری صحبت کن مثل اینکه من سه سال دارم پیام او می‌تواند امتحانی باشد که اغلب افراد موفق می‌توانند به آسانی در آن قبول شوند. من به این امر برده‌ام که در ارتباط با مردم توانایی در کاهش پیچیدگی ها و تبدیل هر چه بیشتر آنها به روش مستقیم و ساده یک نوع و استعداد به شمار می‌آید.

اصل مطلب را سریعاً بیان کنید. متاسفانه امروزه در بیشتر کلاس های انگلیسی فن خلاصه کردن تدریس نمی‌شود. در دنیایی که مردم می‌توانند از ساعت ۶ تا ۸ دقیقه به مطلبی گوش فرا دهند، هنر خلاصه کردن مطالب از مهارت های اساسی برقراری ارتباط به شمار می رود .سعی کنید این کار را یاد بگیرید و با آن عادت کنید تا نباشد که انسان خیلی سریع به همه چیز عادت میکند و این منحصر به عادت غذایی آنها نیست.

این یک ضرب‌المثل قدیمی است که می گوید: هنر، زندگی را منعکس می کند و از آنجا که موسیقی یک هنر است ، انسان می تواند با توجه به تحولات آن از نظر محبوبیت در دوره‌های مختلف به نتایج زیادی در زندگی دست پیدا کند. در گذشته آهنگ هایی که مفهوم روشنی نداشتند و در آنها از نشانه‌ها و استعارات استفاده شده بود، محبوبیت بیشتری در میان عامه مردم داشتند.

👈ارتباط با دیگران را به بهترین نحو بیاموزید

زندگی سریع و شتابزده امروز فرصتی برای تعبیر و تفسیر باقی نمی گذارد. عده ای معتقدند موزیک غرب به آمریکا که محبوبیت بیشتری دارد. موقعیت خود را مدیون این است که پیام ها به طور مستقیم به منظور را بشنوند می‌رساند، به این معنی که آهنگ ها نیاز به توجه و تفسیر ندارند فقط تیتر آهنگ کافی است تا کل آهنگ را سریعاً بفهمیم.

به عنوان مثال، «اگر تلفن تو زنگ بزند تو میدانی که من هستم» یا «من هنوز دلم برایت تنگ میشود». ولی هدف من یافتن یک فرد بهتر است. یا آهنگ استیون بیشاپ که می‌گوید من بدون تو خیلی بدبخت هستم ، اغلب دوست دارم که تو در راه در کنارم داشته باشم.

هنر خلاصه کردن را با یک داستان ساده تمرین کنید. به تدریج این کار را با داستان‌های کمی پیچیده‌تر ادامه دهید .حیرت زده خواهید شد که چگونه توانستید خیلی سخت برای این کار را شروع کنید و از بی هدفی بیرون آید و به هدف برسید. همچنین چگونه توانستید توجه دیگران را جلب کنید و با آنها تماس بیشتری داشته باشید.

👈با مثبت صحبت کردن دیگران را نسبت به خود مجذوب کنید

سعی کنید سخنگوی مثبتی باشید و اطمینان حاصل کنید که این سخنان شما به طور غیر عمد حامل پیام های منفی نباشد. دکتر جی میچل پری می گوید ما هر قدر بالغ تر می‌شویم سخن منفی بیشتری را به زبان می آوریم. در کودکان مثبت گرایی بیشتر است.

اگر شما از کودکی بپرسید: آیا در سفر به دنیای والت دیسنی به او خوش گذشته است؟ احتمالا چنین نظر هایی را خواهید شنید: «آن ترسناک و پر از سرگرمی بود» یا «آن راحت بود».

اما اگر همین سوال را از والدین آنها بپرسید جواب ها غالباً چنین خواهد بود: « به آن سختی که فکر میکردم باشد نبود»، یا «بد نبود ». دکتر پری می گویند این مثال کوچک تغییرات ظریفی را که هنگام انتقال از خوش‌بینی ذاتی دوران کودکی به بدبینی زیاد دوران بزرگسالی در زبان مردم ایجاد می‌شود نشان می‌دهد.

مسئله این است که آنچه شما می‌گویید ،فکر می کنید و احساس می کنید با همدیگر ارتباط دارند .بله، بین فکرکردن ،احساس کردن و نحوه ی گفت و گو با وابستگی وجود دارد و لذا من نباید یکی است پس از دیگری باشد. مثلثی درست کنید و درسه زاویه آن کلمات تفکر، احساس و گفتار را بنویسید. مهم نیست از کدام زاویه شروع کنید چرا که هر کدام از آنها در دو زاویه دیگر اثر خواهد گذاشت.

👈نحوه تفکر شما در ارتباط با دیگران تاثیر دارد

به عبارت دیگر نحوه تفکر شما در آن چه می گویید و احساسی که می کنید تاثیر خواهد گذاشت و همینطور چگونگی احساس شما در آن چه می گویید و فکر می کنید موثر خواهد بود. به این ترتیب آنچه می‌گوید در چگونگی تفکر و احساسات شما اثر خواهد گذاشت. اگر شما بتوانید یکی از این سه عنصر فکر کردن، احساس کردن و سخن گفتن را عوض کنید، می توانید در زندگیتان تغییر اساسی ایجاد کنید .

تغییر دادن آنچه که می‌گوید آسان ترین کاری است که شما می توانید انجام دهید. این کار علاوه بر اینکه روی تفکر و احساس شما تاثیر می گذارد دید افراد دیگر را نیز نسبت به شما تغییر می‌دهد و آنها بیشتر تحت تاثیر شما قرار خواهند گرفت.

👈دگرگونی در زبان شما موجب دگرگونی در زندگی تان می شود

با نحوه تغییر نحوه گفتار خود به طور خوشبینانه و در جهت مثبت شما قادر خواهید بود ارتباط شخصی خود را با افرادی که رابطه دارید گسترده تر کنید و تماس بیشتری داشته باشید و دگرگونی در زبان شما موجب دگرگونی در زندگی شان می‌شود. بنابراین این تغییرات جزئی را از همین الان شروع کنید. البته از جمله «فراموش نکن» دوری کنید و به جای آن از جمله «به یاد داشته باش» استفاده کنید.

ثابت شده است که ذهن افراد با کلمه انجام دادن و انجام ندادن مشکل واقعی دارد و اغلب در مورد آنها دچار سردرگمی شده یا آنها را نادیده می گیرد. به همین دلیل جمله گزارش ساعت ۴ را فراموش نکنید در واقع چنین تفسیر می‌شود که گزارش ساعت ۴ را فراموش کنید. اگر در این جمله به جای کلمه فراموش نکنید از کلمه به خاطر آورید استفاده شود تا به صورت مثبت عمل کرده، شانس بهتری خواهید داشت.

به جای جمله «آن کار را نخواهم کرد» از جمله آ«ن کار را خواهم کرد» استفاده کنید. معمولا رایج است که افراد چنین می‌گویند: «تا وقتی چرکنویس آن گزارش آماده نشده است، من آن را مطالعه نخواهم کرد». به جای این جمله شما میتوانید بگویید: «به محض اینکه چرکنویس آن گزارش آماده شد من آن را مطالعه خواهند کرد». در مورد کارهایی که انجام خواهید داد صحبت کنید. همانطور که در مورد کارهایی که مخالف هستید و نمی خواهید آنها را انجام دهید گفت و گو کنید.

👈سعی کنید تا آنجا که امکان دارد کلمات خود را به کلمات مثبت و خوش بینانه تغییر دهید.

به جای اینکه بگوییدمن نمی توانم با آن مخالفت کنممن تمایل دارم با آن موافقت کنممن هیچ مشکلی در این زمینه ندارممن این امر را می پذیرمامیدوارم کار را خراب نکنیدمن پیش‌بینی می‌کنم شما این کار را به خوبی انجام می دهیداجازه ندهید من در کار شما دخالت کنممن در کار شما دخالت نخواهد کرداجازه دهید الان در این زمینه صحبت نکنیماجازه دهید بعداً در این مورد صحبت کنیممن نگران نیستممن مطمئن هستمچرا نمی توانید این کار را انجام دهید؟این راه به نظر شما چگونه است؟من باید آن را شروع کنممن از همین الان شروع می کنم

کلام آخر

واقعیت امر این است که شما با ایجاد این تغییرات کوچک در نوع ارتباط خود احساس متفاوتی پیدا خواهید کرد و افراد دیگر شما را به گونه‌ای متفاوت خواهند دید. همچنین شما قادر خواهید بود به آسانی موانع را برطرف کنید و از همکاری و همیاری مردم بیشتر برخوردار باشید.

من تصور می‌کنم که زبان ما پشت دندان نیش ما گیر می‌کند و در نتیجه نمی توانیم اثر آن چه را که می گوییم درک کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *