09365495434

توسعه فردی با هیپنوتیزم

در کنار کمک‌های عظیمی که امروزه هیپنوتیزم در درمان اختلالات ذهنی و درمان‌های پزشکی ایفا می‌کند. این ابزار حرفه‌ای نقش پررنگی در رشد و توسعه فردی انسان‌ها دارد. از این ابزار قدرتمند می‌توان در رشد و توسعه کسب‌وکار هم استفاده کرد.

 

اگر بخواهیم در مورد نقش هیپنوتیزم در کسب و کار بگوییم؛ هیپنوتیزم می‌تواند در رشد و توسعه فردی صاحبان کسب‌ و کار بسیار پررنگ واقع شود زیرا می‌توان از این ابزار قدرتمند در موارد زیر استفاده کرد:

۱) از بین بردن استرس

کمی استرس در انجام کارها می‌تواند برای شما بسیار کارآمد واقع شود و باعث افزایش تمرکز شما برای انجام کارها شود. اما زمانی که این استرس از حد خودش بیشتر می‌شود و جنبه غیرطبیعی پیدا می‌کند، به‌اصطلاح باعث ایجاد فلج ذهنی افراد می‌شود. و علاوه بر اینکه می‌تواند جسم انسان‌ها را در معرض بسیاری از بیماری‌ها روان‌تنی و فیزیولوژیک قرار دهد باعث اختلال در انجام درست‌کارهای روزمره می‌گردد.

اگر شما صاحب کسب‌وکار باشید می‌بینید که در شرایط کنونی صاحبان کسب‌وکار بیشتر از دیگر اقشار جامعه در معرض استرس‌های ناشی از نوسانات ارز، تورم، عدم نقدینگی و همچنین فشارهای ناشی از برگه شدن و یا پاس چک‌ها دارند، در اینجاست که هیپنوتیزم می‌تواند به‌عنوان راهکاری قدرتمند برای مهار این استرس‌ها بکار آید. زیرا استفاده از تکنیک‌های خود هیپنوتیزم می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک تا آن‌ها بتوانند به‌درستی این استرس‌ها را مدیریت و کنترل کنند.

۲) افزایش خلاقیت در کسب‌ و کار

صاحبان کسب‌وکارهای موفق بیشترین زمان خود را صرف حل مسائلی مانند: جذب مشتریان بیشتر، شناسایی بازارهای جدید، استفاده از استراتژی‌ها درست در رقابت با رقیبان، بازاریابی محصولات و از همه مهم‌تر فکر کردن خارج از چهارچوب‌های ذهنی گذشته می‌کنند.

در حقیقت توانایی مقابله با دشواری‌ها و حل مشکلات بیش از هر چیز تعیین‌کننده رشد یک کسب‌وکار است.

همه افراد می‌توانند به راحتی در ذهن خود خلاقیت را پروش دهند. مانند مهارت دوچرخه‌سواری یا کار با کامپیوتر. برای ساخت تفکر خلاق می‌بایستی ذهن را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بتواند خارج از چهارچوب‌های قدیمی‌اش فکر کند. هیپنوتیزم به‌راحتی می‌تواند برای برنامه‌ریزی ذهنی مورداستفاده قرار گیرد. همچنین هیپنوتیزم در این زمینه می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک کند تا آن‌ها بتوانند تفکر خلاقانه را در ذهن خود ایجاد و اجرا نمایند.

۳) تغییر نگرش نسبت به خود و کسب‌ و کار

همه انسان‌ها تصویری  نسبت به خود و توانایی‌هایشان بر روی پرده ذهنی‌شان دارند. این تصویر ذهنی نقش بسیار بزرگی در موفقیت فردی و شغلی آن‌ها دارد. اینکه آیا فرد خودش را انسان باهوشی می‌بیند؟ خودش را انسان با اعتمادبه‌نفس می‌بیند؟ خودش را انسانی می‌بیند که بتواند به‌راحتی مسائلش را حل کند؟

همین‌طور صاحبان کسب‌وکار تصویر ذهنی نسبت به شغل و کسب کارشان دارند و این تصویر ذهنی مشخص‌کننده این است که آیا این فرد در کسب‌وکارش موفق است یا نه؟ خودش را فروشنده خوبی می‌بیند؟ خودش را مدیری لایقی می‌بیند؟ نگرشش نسبت به کسب‌وکار و مشتری چیست؟ آیا تمرکز ذهنی‌اش را بر روی بدهی می‌گذارد یا بر روی ساخت بازارهای جدید؟

تغییر نگرش افراد نسبت به خود و توانایی‌هایشان بسیار کار دشواری است. اما هیپنوتیزم این کار را بسیار آسان می‌کند. زیرا زمانی که افراد در خلسه هیپنوتیزمی قرار می‌گیرند، تفکر نقاد آن‌ها به‌طور موقت به حالت تعلیق درمی‌آید و فرد تلقین‌پذیر می‌شود. درواقع تفکر نقاد بر اساس نگرش‌های قبلی کار می‌کند و نمی‌گذارد چیزهای که مخالف نگرش‌های قبلی هستند به ذهن ما راه پیدا کنند.

هیپنوتیزم می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک کند تا آن‌ها بتوانند نگرش‌های درست یک کسب‌وکار موفق را در ذهن خود ثبت، ضبط و اجرا نمایند.

۴) از بین بردن پراکندگی‌های ذهنی

پراکندگی‌های ذهنی موجب می‌شود صاحبان کسب‌وکار بهره‌وری لازم را در کار خود نداشته باشند. همچنین این پراکندگی‌های ذهنی باعث می‌شود افراد نتوانند به‌طور دقیق بر روی خواسته‌های خود وقت بگذارند.

اگر بخواهم به‌صورت کلی بگویم، هیپنوتیزم می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک کنند تا بتوانند تمرکز خودشان را افزایش دهند. درواقع افراد می‌توانند پرکنندگی‌های ذهنی را کنار بگذارند و با کنار رفتن این پرکنندگی‌ها ذهن می‌توانند بهتر و دقیق‌تر بر روی کاری که می‌خواهد انجام دهد انرژی بگذارد.

تهیه :
نرگس فولادلو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *