09365495434

جلوگیری از به تعویق انداختن کارها

امروز در این مقاله قصد داریم تا دلایل به تعویق انداختن کارها را بررسی کنیم و بعد راه کاری را به شما ارائه دهیم که با اجرای این راهکار در کار و زندگی خود قادر خواهید بود به پیشرفت های بزرگی برسید و جلوگیری از تعویق انداختن کارها رو یاد بگیرید. پس اگر شما هم جزو انسانهایی هستید که کارهای خود را به روزها دیگر موکول می کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

“درست همان لحظه ای که ندای غریزی به شما می گوید کاری را در جهت نیل به اهدافتان انجام دهید.باید از پنج تا یک معکوس بشمارید و بلا فاصله (به صورت فیزیکی) اقدامی در آن جهت بکنید وگرنه مغزتان جلوی شما را خواهد گرفت” مل رابینز

همه ما انسانها برای خود رویا ها و آرزوهای زیادی داریم. این آرزوها گاهی به کار ما مربوط می شوند، گاهی به روابط عاطفی ما و گاهی به سلامتی و تندرستی ما. چیزی که در این بین حائز اهمیت است این است که برای رسیدن به همه اهداف و آرزوهای خود باید دست به کار شویم و اقدامی انجام دهیم تا بتوانیم به خواسته های خود برسیم اما انجام نمی دهیم. جالب نیست؟ ما آن هدف و آرزو را می خواهیم اما اقدامی در راستای آن انجام نمی دهیم. اما واقعا چرا این کار را می کنیم؟

ما انسانها زمانی که هدف و رویای خود را مشخص کردیم شروع به برنامه ریزی های زیادی می کنیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.اما هیچ وقت آن برنامه ها اجرا نمی شوند.

دلیل این کار تنها همین است که زمانی که شما بعد از برنامه ریزی کردن های مختلف می خواهید دست به کار شوید سوالات و مسائل زیادی به سمت شما می آیند که آن مسائل و تفکرات جلوی شما را می گیرند و باعث می شوند دست به اقدام نزنید.

سوالاتی که معمولا بازدارنده می شوند به این صورت هستند که اگر نشود چه؟ اگر موفق نشوم چه؟ اگر گند بزنم چه؟اگر انقدر که فکر می کنم خوب نباشم چه؟و…. هزاران سوال دیگر که شما را به شک می برند و به شما اجازه اقدام و عمل نمی دهند و شجاعت را از شما می گیرند.

“شهامت دقیقا همین است، یک هل. یکی از آن هل هایی که به خودمان می دهیم تا بلند شویم،حرف بزنیم،خودمان را نشان دهیم،قبل از همه داوطلب شویم،دست هایمان را بالا ببریم یا هرکاری که انجامش سخت،ترسناک یا نامطمئن به نظر می رسد،انجام دهیم.هرگز به این چشم به قهرمانان تاریخ،کسب و کار،هنر و موسیقی نگاه نکنید که آنها با شما تفاوت دارند.این موضوع حقیقت ندارد.” مل رابینز

راه حل این سوالات و بدست آوردن شهامت لازم برای دست به کار شدن این است که از خود این سوالات را بپرسید. اگه موفق بشم چه؟اگر ایده من عالی باشد چه؟ا گر من بهترین فرد برای این کار باشم چه؟اگر یک نفر منتظر باشد تا در ایده من سرمایه گذاری کند چه؟اگه آرزوهایم به واقعیت تبدیل شود چه؟

شما با پرسیدن این سوالات از خود شجاعت لازم برای اقدام کردن را بدست می آوردید و این جرات را پیدا می کنید تا دست به عمل بزنید و هدف و رویای خود را عملی بکنید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث جلو گیری از دست به کار شدن و عمل کردن می شود فکر زیاد است. برای مثال تصور کنید که به خود قول داده اید که صبح ها ساعت ۵ بیدار شوید اما هیچ وقت نتوانسته اید این هدف را عملی کنید. دلیل موفق نبودن شما در این امر این است که وقتی ساعت ۵، ساعت شما شروع به زنگ زدن می کند شما در خواب به این فکر می کنید که اگر ۵ دقیقه دیگه بخوابم خیلی خوب میشود و یا مثلا حالا اگه ۱ ساعت دیگه بیدار شوم هم اتفاق خاصی نمی افتد .

یا فرض کنید که با خودتان تعهد بسته اید که روزهای زوج به باشگاهی نزدیک محل زندگیتان بروید اما تا روزهای زوج فرا می رسند شما به این موضوع فکر می کنید که امروز زیادی گرم است! یا شاید به این فکر کنید که تنهایی نمی توانید به باشگاه بروید و حتما باید با دوست و یا فامیل خود باشگاه رفتن را آغاز کنید.

همه ما این تجربه های مشترک را داشته ایم. امروز برای جلوگیری از این امر به شما پیشنهاد می کنم که از روش معروف قانون ۵ ثانیه مل رابینز استفاده بکنید.

مل رابینز یک ایده خیلی خوب برای جلوگیری از تعویق انداختن کارها دارد و آن هم این است که وقتی که تصمیم به انجام کاری گرفتید، فکر نکنید و از ۵ تا ۱ معکوس بشمارید و بعد یک اقدام فیزیکی در راستای آن هدف انجام بدهید. مثلا اگر قرار است به باشگاه بروید فکر نکنید و بلند شوید لباس ورزشی خود را بپوشید و بعد به باشگاه بروید.

چرا این قانون جواب می دهد؟

دلیل اینکه این قانون می تواند مفید باشد این است که شما دیگر فکر نمی کنید و سریع وارد عمل می شوید و از آنجا که معمولا اولین قسمت یعنی به سراغ کاری رفتن برای عمل کردن همیشه سخت ترین قسمت کار است بعد از ان انجام کار برای شما اسان تر شده و شما در نهایت وارد عمل کردن آن کار می شوید.

پس هر زمان که احساس کردید دوباره فکر زیاد جلوی عمل کردن شما را می گیرد از قانون ۵ ثانیه استفاده کنید تا بتوانید سریع دست به کار شوید و کم کم به اهداف خود دست پیدا کنید.

امیدوارم که خوندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از این پس جلوگیری از تعویق انداختن کارها را تمرین کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *