09365495434

مدیریت خشم در زندگی زناشویی

عصبانیت برای دوام و ادامه پیدا کردن یه رابطه خطرناکه و هر فردی باید روش های کنترل خشم رو بدونه. این کار رشته ارتباطی بین افراد رو پاره میکنه، عشق و احساسات مردم رو نسبت به همدیگه از بین میبره. سوالات بسیاری برای ما در ارتباط با دلایل و تاثیر عصبانیت بر یه رابطه به وجود میاد، اما ما معمولا نمیتونیم راه حل های مناسبی برای اونها پیدا کنیم. خشم پنهان در قلب شما رابطه عاشقانه رو از بین میبره. عصبانیت و خشونت لحظه ای در روابط اغلب به خاطر نحوه عملکرد و رفتار شریک زندگی شما به وجود میاد. زمانی که عصبانیت تعیین کننده رفتار و تصمیمات شما هست، باید بدونید که اتفاقات ناخوشایندی در زندگیتون خواهد افتاد. برای اجتناب از چنین مشکلاتی، باید عصبانیت خودتون رو تا جایی که ممکنه کنترل کنین. کنترل عصبانیت سخته، اما روش هایی وجود داره که اون رو برای شما آسون میکنه. باید با تلاش و صبر سعی کنین که خشم خودتون رو کنترل کنین. در ادامه این مطلب روش هایی ساده برای کنترل خشم به شما ارائه خواهد شد.

⁦✍️⁩۸راهکار کنترل خشم در رابطه زناشویی

 

۱٫ خونسردی خودتون رو حفظ کنید

اغلب اوقات وقتی با شریک زندگی یا همسرمون جر و بحث میکنیم، پرخاشگر میشیم. این پرخاش در صورت ادامه پیدا کردن به صورت خشونت خودش رو نشون میده. نباید در برخورد با افراد پرخاشگرانه رفتار کنین. آروم باشین و در مورد مشکلاتی که هر دوی شما با آن مواجه هستین بحث کنین و اجازه بدین که مشکلات حل بشن و پی کارشون برن. به این ترتیب، شما نه تنها خشم خودتون رو کنترل میکنین، بلکه به هیچ وجه در حالت عصبانیت تصمیم گیری و اعمال نظر نمی کنین. این مورد یه روش بسیار موثره که اجازه نمیده خشم و خشونت وارد رابطه شما بشه.

💢همیشه سعی کنین خونسردی خودتون رو حفط کنین

۲٫ فاصله گرفتن از محیط برای چند دقیقه

اگه احساس میکنین که الان نمیتونین خشم خودتون رو در رابطه با طرف مقابلتون کنترل کنین، بهتره که موضوع رو رها کنین و برای چند دقیقه به بیرون از اون محیط برین. همچنین اگه بین یه مکالمه عصبانی شدین و اون مکالمه هم براتون بسیار مهمه، به همسرتون بگین که این مکالمه برای من مهمه اما الان به استراحت نیاز دارم و زمانی که احساس کردین و عصبانیت شما فروکش کرد،‌ میتونین دوباره تماس بگیرین و با هم حرف بزنین. این روش، خشم شما رو کم میکنه و یا از بین میبره.

💢در هنگام عصبانیت محیط را ترک کنید.

۳٫ نفس عمیق بکشین

وقتی عصبانی میشین روی نفس کشیدن خودتون تمرکز کنین. این کار بدن و ذهنتون رو آروم میکنه چون شما رو از اون وضعیت جدا میکنه. این کار در واقع باعث به انحراف رفتن عصبانیت شما میشه و تاثیری در موقعیت شما نداره. نفس عمیق بکشین و سپس هوا رو به بیرون بازدم کنین و اجازه بدین که احساس آرامش و راحتی کنین. با این روش، شما از عصبانیت در وضعیت های مختلف اجتناب میکنین.

💢در هنگام عصبانیت نفس عمیق بکشین

۴٫ به صورت معکوس از ۱۰ تا ۱ بشمارین

این کار یه متد بسیار موثره و میتونه که خشم رو از بین ببره. زمانی که احساس میکنین عصبانی هستین، دست هاتون رو رها کنین، مشت خودتون رو باز کنین و فقط از ۱۰ تا ۱ بشمارین. این کار به شما کمک میکنه به طور غیر مستقیم خشم خودتون رو کاهش بدین. این کار به مدیریت عصبانیت در هر لحظه ای از زمان کمک میکنه.

۵٫ قبل از حرف زدن، فکر کنین

در گرماگرم دعوا و عصبانیت، گفتن چیزی که بعدا از اون پشیمون بشین کار بسیار آسونیه. اما متاسفانه این کار باعث ایجاد دردسر زیادی در رابطه شما میشه. برای اجتناب از این کار، چند دقیقه صبر کنین و وقت بذارین تا قبل از گفتن چیزی، افکار خودتون رو جمع و جور کنین. با این کار، شما مطمئن هستین که چیزی رو نمیگین که بعدا از اون پشیمون بشین، اما در هنگام عصبانیت، گاهی اوقات این اتفاق ناخودآگاه میفته پس بهتره که به همسرتون اجازه بدین که این کار رو در هنگام عصبانیت انجام بده. به این ترتیب، شما میتونین به طور مستقیم از ایجاد یک مسیر برای عصبانیت جلوگیری کنین.

💢قبل از حرف زدن خوب فکر کنین

۶٫ سعی کنین شنونده خیلی خوبی باشین

ابتدا سعی کنین که گفته های شریک خودتون رو تکرار کنین و سپس سعی کنین پاسخ بدین. به این ترتیب، شما مهارت شنیدن خودتون رو تقویت میکنین و در عین حال از احساسات همسر خود اطمینان پیدا میکنین. همچنین خشم خودتون رو هم کنترل میکنین که در غیر این صورت خودش رو بروز میداد.

💢به حرف های همسرتون خوب گوش کنین

۷٫ نشانه‌های خشم رو بشناسین

عصبانیت هیچ وقت مشکلات رو حل نمیکنه بلکه میتونه اونها رو افزایش بده. برای اینکه عصبانیت خودتون رو متوقف کنین، ابتدا باید این عصبانیتی که وجود شما رو فرا گرفته بشناسین. علایم و نشونه های عصبانیت خودتون رو پیدا کنین زیرا که بعد از این کار میتونین اونو بهتر کنترل کنین. چیزهایی مثل مشت‌های گره خورده، لرزان، عرق کردن، سر کوبیدن و غیره همه نشانه های عصبانیت هستن. روش‌هایی رو برای کنترل این ها یاد بگیرین و به این ترتیب میتونین عصبانیت خودتون رو کنترل کنین.

۸٫ خودتون رو نیشگون بگیرین

در هنگام عصبانی شدن در یک رابطه میتونین که خودتون رو نیشگون بگیرین. این کار یه روش ساده و خنده ‌داره که باعث میشه عصبانیت شما به محدودیت‌های خودش پی ببره. این روش‌ها روش های خاصی هستن که شما میتونین نه تنها عصبانیت خودتون رو کنترل کنین بلکه یه رابطه سالم و شاد نیز داشته باشین.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *