09365495434

نقش سن در موفقیت

⁦✍️⁩آیا برای شروع کردن دیر است ؟

در هر سنی که هستید هر جنسیتی که دارید و در هر موقعیتی که هستید این را باید بدانید که هر زمان که تصمیم بگیرید و زندگیتان را متحول کنید همان زمان تغییرات بزرگ شروع به پدیدار شدن میکند. در اطرافمان انسانهای زیادی را دیدیم که شاید حتی تا سنین بالا بعد از گذشت سال ها کار و تلاش شبانه روزی حتی نمی توانستند قسط های وام شان را بدهند و در یک خانه اجاره ای زندگی می کردند اما بعد از مدتی دیدیم که همان فرد را با یک ماشین آخرین سیستم یا به اصطلاح لاکچری میبینیم.

فکرش را بکنید که چه لحظه شوکه کننده می شود و شما با خودتان این سوال را می پرسید که :(( واقعا این همان فردی است که در قسط های وام مانده بود و به زور اجاره خانه اش را می داد. )) لحظه جالبی می تواند باشد. البته ما این گونه در نظر می گیریم که آن فرد از راه درست و منطقی به چنین ثروتی رسیده است.

اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اگر کسی بخواهد از راه درست و منطقی پول در بیاورد و موفقیت مالی برسد حتماً باید یا قاچاقچی باشد یا اینکه کارهای خلاف انجام دهد. اما در بالا به شما گفتیم که یک درصد احتمال بدهید که ممکن است از راه درست و منطقی به این همه ثروت دست پیدا کرده باشد.

اما به صورت کلی اگر واقعا به هدفی پایبند باشید و کمی تلاش و کوشش و هوشمندی را چاشنی آن کنید می توانید به سرعت پیشرفت کنید و ببینید که حتی در همین شرایط بسیار سخت و وحشتناک اقتصادی بتوانید پیشرفت کنید. همیشه برای خود من سوال بود در این وضعیت اقتصادی خراب و واقعاً پرفشار چطور است که بعضی از شرکت ها به سرعت دارند پیشرفت می کنند و درآمدشان نسبت به زمانی که شرایط اقتصادی بهتر هم بود بیشتر هم شده است. و اطرافیان همیشه از وضع بد اقتصادی گله میکنند و خواهند کرد.

اگر واقعا به هدفی پایبند باشید و کمی تلاش و کوشش و هوشمندی را چاشنی آن کنید می توانید به سرعت پیشرفت کنید و ببینید که حتی در همین شرایط بسیار سخت و وحشتناک اقتصادی بتوانید پیشرفت کنید.

اینکه ما تاکید میکنیم به تلاشتان ادامه دهید موارد متعددی است که میبینیم دارند قله های موفقیت را یکی پس از دیگری بدون پشتوانه مالی و حتی عاطفی و بلکه با تکیه به خودشان فتح میکنند. همین موضوع برای من یک تناقض ایجاد می کرد که افرادی را من می شناسم که شاید سن‌بالای هم نداشته باشند اما از صفر شروع کردند و الان به درآمدهای رسیدند که شاید خیلی از ما باید سال ها تلاش کنیم که به در آمد یک ماه یک پسر ۲۳ ساله برسیم

💢بگذارید از لحاظ علمی بررسی کنیم که آیا واقعا مغز در سنین بالاتر هم می‌تواند قدرت بالایی داشته باشد.

دانشمندان قبلاً می گفتند که مغز ما تا سن ۲۵ سالگی کامل میشود و قدرت مغز در حداکثر قدرت خودش قرار دارد. اما بعد از حدود ۵ سال آرام آرام شروع به ضعیف شدن می کند. و قدرت تجزیه و تحلیل مغز سال به سال کمتر و کمتر می شود.

اما تحقیقات جدید حاکی از این است که مغز ما انعطاف پذیری بالایی از خودش نشان می دهد یعنی اینکه مغز می‌تواند در شرایط مختلف خودش را سازگار کند و روند تولید سلول های مغزی تا آخر عمر ادامه دارد. اما اثر بالا رفتن سن اینجاست که سرعت تولید سلول ها را کاهش می دهد. ولی هر چه شما بیشتر بتوانید از مغزتان کار بکشید مغز شما می تواند نورون های عصبی بیشتر تولید کنند و از آسیب های احتمالی که در سنین بالاتر ممکن است با آن روبرو شوید جلوگیری کنید.

و این به این معنی نیست که مثلاً بعد از گذشت ده سال شما قدرت تحلیل تان نصف می شود. نه به هیچ وجه چنین چیزی نیست بلکه هر چند سال تنها مقدار بسیار کمی از قرت ذهنی تان را از دست می‌دهید. که البته با تمرین و فعال نگه داشتن مغزمان میتوانیم این روند تخریبی را عملا خنثی کنیم. تولید سلول های جدید تا آخر عمر برای ما ادامه دارد مغز ما می‌تواند در هر شرایط خودش را به خوبی سازگار کند.

هر روزی که پایان می رسد آن را به کناری بگذار. آنچه در توانت بوده است را انجام داده ای؛ بعضی اشتباهات و کارهای احمقانه انجام شده اند؛ هرچه زودتر فراموششان کن. فردا روز جدیدی است، آن را با اشتیاق و امید شروع کن و درگیر افکار کهنه گذشته نشو.

💢چگونه قدرتمند شروع کنیم؟
اهدافتان را مشخص کنید

حتماً این حالت را تجربه کرده اید که وقتی که ندانید می‌خواهید دقیقاً چه کار کنید چقدر سردرگم هستید و ذهن تان به هم میریزد و نمی توانید به درستی تصمیم بگیرید. برای آنکه بتوانید سرعت تان را برای پیشرفت کردن بیشتر کنید و از این سردرگمی واقعا کلافه کننده خلاص شوید هدف مشخص و واضحی را انتخاب کنید تا فعالیت‌ها و کارهایی که می خواهید انجام دهید را بر طبق آن برنامه ریزی کنید.
وقتی که هدف مشخص باشد می دانید که حتی اگر شکست هم بخورید می دانید دقیقا باید چیکار کنید. اما زمانی که مقصد و مشخصی را برای خودتان مشخص نکرده باشید دائم سردرگم هستید و میزان اشتباهات تان زیاد می شود. دچار استرس میشوید و وقت زیادی را هدر می دهید. اما هدفی که میخواهید انتخاب کنید را به اندازه کافی شفاف و مشخص کنید. تا دقیقا بدانید میخوای چیکار کنید و از حاشیه رفتن جلوگیری کنید.

💢شرایط را فراهم کنید

خوب حالا که هدفتان را مشخص کردید وقت آن است که وسایل و شرایط مورد نیاز آن را فراهم کنید. مثلاً اگر می خواهید مهارت جدیدی را یاد بگیرید فیلم های آموزشی ای یا دوره‌های آموزشی را تهیه کنید یا می توانید در کلاسهای مربوط به آن شرکت کنید.

در هر صورت منظورمان این است که خودتان را در شرایط قرار دهید که بتوانید هر لحظه به آن فکر کنید و برایش برنامه ریزی کنید. ببینید دقیقاً به چه چیزهایی نیاز دارید تا بتوانید هم سرعت پیشرفت تان را بالا ببرید و هم اینکه هر چه زودتر اطلاعاتتان را تکمیل کنید.

💢شروع به یادگرفتن و تحقیق کنید

نکته بسیار مهمی که خیلی از ماها فراموش می کنیم یادگیری و تحقیق کردن است. بسیاری از کسب و کارهایی که می بینیم شکست می خورند به روز نبودن و یاد نگرفتن در زمینه شغلی شان است. شاید تعجب کنید و بپرسید که این چه ربطی دارد و بازار کار خراب است.

بله بازار کار خراب است اما در همین شرایط بد کسانی می توانند بمانند و پیشرفت کنند که روز به روز بعد اطلاعاتشان اضافه کنند و از آن اطلاعات در شغلشان استفاده کنند. به عنوان مثال آرایشگری که در مورد مدل های روز دنیا تحقیق نمی کند و حتی نگاهی کوچک به آن نمی اندازد عقب تر از آن آرایشگری است که هر روز مطالعه دارد و مقاله های مرتبط با آرایشگری را می خواند.

چرا که شما با مطالعه و تحقیق می توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و شرایطی را فراهم کنید که مشتریان شما به شما علاقه مند شوند و از خرید کردن از شما لذت ببرند. به عنوان مثال دقت کنید افرادی که در کارهای سنتی بودند و هیچ گونه مدرن سازی در کارشان انجام نداده اند هر روز کسب و کارشان دارد تعطیل می شود به دنبال راه‌های جایگزین هم نگشتند. اما شرکت های اینترنتی مثل اسنپ دیجی کالا را می‌بینید که روز به روز در حال پیشرفت هستند و بازار را قبضه می کنند. مثلاً جدیداً سوپرمارکت های آنلاین و نان حتی نانوایی های آنلاین هم در حال به وجود آمدن هستند و در آینده تمام شغل های دنیا به صورت اینترنتی در خواهد آمد.

اگر کسی به روز نباشد و مطابق با این روال خودش را سازگار نکند مطمئن باشید که از کورس رقابت حذف می شود.پس همیشه مطالعه داشته باشید و در شغل یا هر چیز دیگری که میخواهید پیشرفت کنید مطالعه داشته باشید و مقاله و کتاب های مرتبط با آن را بخوانید.

💢هر روز پیگیر باشید

پیگیری و مصمم بودن در هدفی که انتخاب کرده اید نکته بسیار حائز اهمیتی است که قابل چشم پوشی نیست. اما این را بدانید که هر روز انگیزه بیشتری برای خودتان ایجاد کنید و این انگیزه را به صورت یک عادت در خودتان در آورید که در شما تلنگر ایجاد کند تا هر روز به دنبال یادگیری تلاش و عملکردن باشید.

اگر بهتر این علم های دنیا را داشته باشید به بروز ترین ابزار ها دسترسی داشته باشید اما عمل نکنید ، شک نکنید که به هیچ موفقیتی دست پیدا نخواهید کرد. هر چیزی را که یاد گرفتید امتحان کنید تا اثرش را ببینید آزمون خطا کنید مشورت بخواهید و در نهایت آن چه می دانید عمل کنید.

💢بهترین زمان شروع کردن تصمیم ها

خب حالا وقت تصمیم گرفتن است. وقت آن رسیده که خودتان را متحول کنید. اما شاید با خودتان بپرسید که از کی شروع کنم از فردا ، از پس فردا یا از شنبه شروع می کنم ، از شنبه شروع می کنم به باشگاه میروم.

اشتباه نکنید هر روز شنبه است. همین امروز شروع کنید چون متاسفانه اگر ما امروز کاری را انجام ندهیم فردا و شاید سال های بعد هم دیگر به سراغ آن می رویم. هر چیزی که به ذهنتان رسید اند که باید انجام دهید. قسمتی از ان کار را انجام دهید هر چند با کیفیت پایین هم که شده بخش کوچکی را تمام کنید.

چون باید اطلاعات اولیه آن در ضمیر ناخودآگاه شما ذخیره شود. تا در زمان بعدی که بخواهید به سراغ آن بروید ضمیر ناخودآگاه شما به شما یادآوری کند که وقت انجام دادن آن فعالیت مهم رسیده است. این روند برای شما آرام آرام تبدیل به عادت می شود و باعث می شود که هر موقع بخواهد از زیر کار در بروید دوباره یک حس درونی شما را به سراغ آن بکشاند.

و اما چند توصیه کاربردی :

درآمد : هیچگاه روی یک درآمد تکه نکنید و برای ایجاد منبع دوم درآمد سرمایه گذاری کنید.

خرج کردن : اگر چیزهایی را بخرید که نیاز ندارید بزودی مجبور خواهید شد چیزهایی را بفروشید که به آنها نیاز دارید.

پس انداز آنچه که بعد از خرج کردن می ماند را پس انداز نکنید آنچه را بعد از پس انداز کردن می ماند خرج کنید.

ریسک : هرگز برای سنجش عمق یک رودخانه با هر دو پا آزمایش نکنید.یعنی اینکه تمام سرمایه و دارایی خود را در یک کار سرمایه گذاری نکنید.

انتظار داشتن : از افرادی که قبلاً اعتماد شما نسبت به خودشان از بین بردند دوباره انتظار همین کار را از آنان داشته باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *