09365495434

هنگام مدیتیشن چه اتفاقی در مغز شما می‌افتد؟

?این همان موضوعی است که دانستن آن درباره‌ی مدیتیشن بسیار جالب است. استفاده از تکنولوژی‌های امروزی مانند ام‌آرآی‌های پیشرفته به دانشمندان برای مشاهده‌ی آنچه در زمان مدیتیشن در مغز ما اتفاق می‌افتد، کمک می‌کند.

?این مشاهدات نشان می‌دهد که تفاوت اصلی در زمان مدیتیشن این است که مغز ما پردازش کلی اطلاعات را متوقف می‌کند و یا آن را به شدت همیشگی انجام نمی‌دهد. کاهش امواج بتای مغز نشان می‌دهد که پردازش اطلاعات حتی اگر مدیتیشن را به مدت ۲۰دقیقه و برای نخستین بار انجام داده باشید نیز کاهش پیدا می‌کند.

?مدیتیشن چه بر سر مغز ما می‌آورد؟

?از دوستان خود زیاد شنیده‌اید که باید برای آرامش بیشتر مدیتیشن(مراقبه) کنید؟ از آن دسته آدم‌هایی هستید که این کار را مبهم و سخت می‌دانید؟ اگر حتی یک بار هم سعی نکرده‌اید این کار را انجام دهید و یا هر بار برای مراقبه‌کردن به بهانه‌ای فرار می‌کنید، این مطلب را تا آخر بخونید،

?اگر از آن دسته افراد مراقبه‌گر حرفه‌یی هستید و خوب از پس این کار بر می‌آیید باز هم این مطلب را از دست ندهید. مدیتیشن با مغز شما کاری می‌کند که بسیاری از روانکاوان حرفه‌یی نیز از پس آن برنمی‌آیند.

?آنچه که در پایان درخواهید یافت واقعاً هیجان‌انگیز است.

#اثرات مثبت مدیتیشن_ذهن

?افزایش علاقه به خود

?همه‌ی انسان‌ها دوست دارند روابط بهتری با دیگران برقرار کنند. دوست داشتن خودمان و پذیرفتن همان چیزی که هستیم، پایه و اساس تمام روابط خوب را تشکیل می‌دهد.

? بنابراین افرادی که می‌خواهند احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند باید تمرینات مدیتیشن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگنجانند.

#اثرات مثبت مدیتیشن_ذهن

? بهبود عملکرد دستگاه گوارش

?شاید شنیده باشید که روده و مغز ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. ارتباط متقابل میان سیستم عصبی و سیستم گوارش به اندازه‌ای مهم است که روده را مغز دوم انسان می‌دانند. درنتیجه استرس طولانی‌مدت می‌تواند روی رابطه‌ی میان این دو سیستم تأثیر بگذارد. استرس مزمن همچنین به باکتری‌های مفیدی که به هضم، جذب مواد مغذی و عملکرد ایمنی بدن کمک می‌کنند آسیب وارد می‌کند.

? اما مدیتیشن ذهن آگاهی با کاهش سطح استرس می‌تواند مسائل مرتبط با بهداشت روده را بهبود دهد. در یک آزمایش نشان داده شد بیمارانی که دچار مشکل دستگاه گوارش هستند با انجام فعالیت‌های مرتبط با مدیتیشن می‌توانند استرس خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و درنتیجه علائم بیماری در این دسته افراد کاهش پیدا کند.

?باگ مغزی چیست؟ چطور مغزمان را باگ‌زدایی کنیم؟

?اضطراب کمتر این نکته کاملاً تکنیکال اما هیجان‌انگیز است. هر چه بیشتر مدیتیشن کنیم، اضطراب کمتری خواهیم داشت و مشخص است که به خاطر شُل‌کردن اتصالات مسیرهای عصبی خاص اتفاق می‌افتد. شاید شل‌کردن این اتصالات چندان خوب به نظر نرسد اما واقعاً اینطور نیست.

?بخشی از مغز ما پردازش اطلاعات مربوط به تجارب را برعهده دارد. به طور معمول مسیرهای عصبی‌ای که از احساسات بدنی و مراکز ترس به این بخش از مغز می‌رسند، بسیار قوی هستند. مدیتیشن باعث می‌شود که این ارتباط عصبی ضعیف‌تر شود و این به معنی عکس‌العمل‌های آهسته‌تر و آرام‌تر ما خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *