09365495434

⁩تفاوت بین ارتباط بین فردی و درون فردی چیست؟

ارتباط بین‌ فردی، هنر به اشتراک‌گذاری اطلاعات با دیگران به وسیله تبادل تجربیات است. شما در هر شرایط تحصیلی، کاری و شخصی به آن نیاز دارید.

ارتباط درون فردی، ارتباطی است که ابتدا در ذهن فرد رخ می‌دهد و این گفتگوی درونی می‌تواند باعث ایجاد واکنشی مثبت یا منفی در بیرون شود.

مدیتیشن و تجسم از تکنیک‌های درون فردی است که بیشتر افراد برای برخورد بهتر با موقعیت‌های بیرونی استفاده می‌کنند. آگاهی از گفتگوی درونی اولین گام اصلاح مهارت‌های درون فردی است.

بیشتر افراد در دنیای خودشان و برداشت خود از مسائل گم می‌شوند و این دیدگاه به مانعی در تعامل با دیگران تبدیل می‌شود. برای مدیریت ارتباطات ابتدا خود و هیجانات‌تان را بشناسید، اجازه ندهید هیجانات‌تان از شما زبل‌تر باشند.

چگونه مهارت درون فردی را بهبود ببخشیم؟

تجسم یک مهارت درونی است که توسط ورزشکاران و هنرمندان برای رسیدن به عملکرد بهتر استفاده می‌شود. ذهن است که بدن فیزیکی را به حرکت در‌می‌ آورد و نگرش مثبت و اعتماد به نفس بالا نیز از ذهن نشات می گیرد.

گاهی اوقات دیدگاه شخصی، ناخودآگاه نظری را که به دیگری دارید کاملا لکه دار می‌کند اما با مقداری شفقت و همدلی می‌توانید از جنبه دیگری نیز قضیه را ببینید.

با استفاده از تلقین و تجسم مثبت می‌توان گفتگوهای منفی درونی را کنترل کرد. برای بهبود روابط این ۳ گام را بردارید:

۱) شناسایی گفتگوی درونی منفی

۲) علت به وجود آمدن آنها

۳) توجه به جنبه های مثبت فرد مقابل

۱۰ ویژگی شخصیتی افراد با مهارت های ارتباطی بالا

۱. مشاهده‌کننده‌های خوبی هستند

توجه به دیگران به ما اجازه می‌دهد که شرایط روحی دیگران را بهتر حدس بزنیم. یک ارتباط گیرنده خوب می‌داند چگونه واکنش‌های دیگران را پیش بینی کند و براساس آن موقعیت را مدیریت نماید.

افراد با مهارت های ارتباطی موثر درباره زندگی و انسان های دیگر بسیار کنجکاو هستند. بهتر می تواند با دیگران و تفاوت های فرهنگی و اجتماعی منطبق شوند. همیشه درزمان برقراری ارتباط به فرد مقابل و شرایط او نیز فکر کنید.

۲. در ارتباطات پیش قدم هستند

در ارتباط یا رفع مشکلات ارتباطی به دنبال این نیستند که دیگری قدم پیش بگذارد. آنها اعتقاد دارند که در هر ارتباطی باید سهم خود را انجام دهند.

۳. آنها احترام قائل هستند

فردی با مهارت‌های ارتباطی بالا قادر به صحبت مسالمت‌آمیز با افراد مخالف است. در این موقعیت‌ها آنها صبر و قرار خود را از دست نمی‌دهند. چند بار شاهد بوده‌اید که افراد بر سر مسائل بی‌اهمیت اما از نظر آنها مهم، کنترل خود را از دست داده‌اند.

۴. هوش هیجانی بالایی دارند

افراد با هوش هیجانی بالا آگاهی خوبی از خود دارند به عبارتی خودآگاهند و کنترل احساس آنها در اختبار خودشان است. می‌دانند در برخورد با هر فرد باید چگونه رفتار کنند که درخور تفکر و احساس او باشد.

۵. ذهن منظم و سازمان‌یافته‌ای دارند

آنها فکر می‌کنند و سپس افکارشان را به زبان می‌آورند و از اینکه بگویند چیزی را نمی دانند نمی‌ترسند. می‌دانند که از روابطشان چه می‌خواهند و به دنبال نفع یک طرفه نیستند.

۶. آنها خلاق هستند

آنها دوست دارند داستان بگویند تا شنونده را در تجربیاتشان شریک کنند. آنها مهارت زیادی در درگیر کردن احساسات دیگران دارند. شوخ طبع و انعطاف پذیرند و می‌دانند چه صحبت یا حرکتی برای هر موقعیت مناسب است.

۷. افراد یادگیرنده‌ای هستند

آنها به هر موقعیتی به عنوان فرصتی برای یادگیری نگاه می‌کنند. به خوبی رفتارهای دیگران را بررسی می‌کنند و از هر تماسی چیزی یاد می‌گیرند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله دیدیم در مهارت ارتباط موثر، در درجه اول نیاز به ارتباط بهتر با درون خود دارید. راه حل داشتن ارتباط موثر با دیگران، خودشناسی و نگرش مثبت درونی است، پس از آن است که می‌توانید یک ارتباط موثر و صحیح در زندگی بیرونی برقرار کنید.

همچنین تمرین و تکرارهای کوچک روزانه زمان زیادی از شما نمی گیرد اما با کمک آنها می توانید مطمئن باشید که مهارتهای ارتباطی شما تا حدزیادی پیشرفت می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *