09365495434

آیا می توانیم از افراد حسود در جهت پیشرفتمان استفاده کنیم؟

هم‌زمان با شناخته شدن شما به‌عنوان فردی کوشا و موفق، باید منتظر افراد حسود هم در زندگی خود باشید. افراد حسود در اغلب اوقات سعی می‌کنند با زیر سؤال بردن شما مانع پیشرفتتان شوند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

افراد حسود به‌سادگی می‌توانند تأثیر منفی خودشان را بر زندگی افراد موفق تحمیل کنند. این در حالی است که آدم‌های موفق دلشان نمی‌خواهد مورد حسادت و بی‌مهری افراد حسود قرار بگیرند؛ اما واقعیت امر این است که افراد حسود تقریباً اجتناب ناپذیر هستند، به‌خصوص زمانی که با موفقیت صد درصد شما روبرو شوند؛ بنابراین شما با درایت خود می‌توانید از این موضوع به نفع خودتان بهره ببرید و اجازه ندهید بر شما اثر بگذارند. در این مطلب به ده نکته اشاره می‌کنیم که با کاربرد آن‌ها می‌توانید از رفتارهای افراد حسود که می‌تواند مانع پیشرفت شما شود به‌عنوان سوخت در جهت حرکت به سمت موفقیتتان بهره‌مند شوید.

🌿 پیدا شدن افراد حسود با حرکت به سمت مسیر درست

اگر شما در اطراف خود حضور افراد حسود را احساس می‌کنید این را نشانه‌ای بدانید که قدم در مسیر درستی گذاشته‌اید؛ حسادت‌ها را باید گواهی بر درستی انجام کارهایی بگیرید که آن‌ها را به انجام رسانده‌اید. اگر شما هیچ دستاوردی نداشته باشید، آن وقت هیچ کس در تلاش نیست به شما توجه کند یا بخواهد انتقادی کند.

🌿 رفتاری مخالف افراد حسود از خود نشان دهید

معمولاً از رفتارهای ناخوشایندی که افراد حسود در قبال دیگران انجام می‌دهند؛ شما می‌توانید بیاموزید که در مواجهه با این نوع رفتار و اخلاق نسبت به سایرین، آدم پذیراتری باشید. یعنی به‌جای رفتارهایی که افراد حسود در قبال دیگران و یا شما انجام می‌دهند، رفتاری معکوس از خود نشان دهید. پس اگر از این پس، با افرادی روبه رو می‌شوید که احساس می‌کنید شرایطی مشابه خودتان را دارند و در معرض حسادت اطرافیانشان هستند می‌توانید با حمایت از آن‌ها برایشان انگیزه بخش باشید. این نوع رفتار از سمت شما هم به دیگران یاری می‌رساند و هم باعث ارتباطی صمیمی و دوستانه بین شما وافراد موفق می‌شود.

🌿از انتقادها در جهت ارزیابی خود بهره ببرید

درست است انتقاد از سوی افراد دیگر می‌تواند ریشه در حسادت داشته باشد اما گاهی پیش می اید یک انتقاد به شما کمک کند به آدم بهتری تبدیل شوید؛ پس در این مواقع نباید ناراحت شوید بلکه باید به حرف‌هایی که دیگران نیز برای گفتن دارند گوش بسپارید. گاهی ممکن است شما در پروژه‌ای مشغول باشید اما به دلیل بار فکری بر روی خیلی از مسائل پیش پا افتاده تأمل نکرده باشید؛ در این زمان با گوش سپردن به حرف‌های آدم حسود می‌توانید به نکته‌ای برسید که پیش از آن از نظر شما پنهان مانده بوده است. شما با کمک گرفتن از نظر دیگران می‌توانید متوجه فرصت‌هایی شوید که قبلاً نتوانسته‌اید در آن‌ها آن جور که باید ظاهر شوید و فعالیت داشته باشید. شناختن این نقاط به شما قدرت می‌دهد به آدم بهتری تبدیل شوید.

🌿 متواضع‌تر باشید

همیشه مواجهه شدن با انتقاد از سوی دیگران می‌تواند شما را در مسیر دشواری قرار دهد که این مسیر در عین حال که مشکل است می‌تواند سازنده هم باشد. در زندگی هر شخص زمان‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای انتخاب مسیری سازنده مقابله به‌مثل کنید و یا کاری انجام دهید که درست باشد. افراد حسود برای شما اوقات سختی را ایجاد می‌کنند؛ چون شما از آن‌ها موفق‌تر هستید. منظور این است در مواجهه با چنین رفتارهایی متواضع باشید. لازم به خودستایی نیست یا اینکه بخواهید اعتبار خود را بیش از پیش تائید کنید؛ در عوض این غریزه را به‌خوبی در خود پرورش دهید که همیشه واکنشی متواضع و محترمانه از خود نشان دهید.

🌿از افراد حسود برای آموختن درباره حل تعارض استفاده کنید

سروکار داشتن با افراد حسود در کنار همه‌ی مشکلاتی که دارد، فرصتی را مهیا می‌کند تا به‌خوبی بتوانید تعارض‌ها را حل و فصل کنید. گاهی اتفاقی می‌افتد شخصی شما را به‌شدت به چالش بکشد و موقعیت سخت و دشواری برایتان به وجود بیاورد. از این تجربه مانند فرصتی برای آموختن درباره‌ی حل تعارض بهره ببرید. در واقع گاهی فقط کافی است از ماجرا عبور کنید و پاسخی ندهید، اما در مقابل گاهی هم باید اندکی متفاوت‌تر باشید.

🌿 خشمتان را کنترل کنید

کنترل خشم در زندگی روزمره کاری بس دشوار هست. ممکن است شما در طول روز حرف‌هایی بشنوید و یا شاهد دیدن رفتارهایی باشید که شما را به‌شدت عصبانی کند. در عوض باید بیاموزید در این مواقع واکنش خود را به‌آرامی بروز دهید. اگر در چنین موقعیت‌های پر فشار و یا اضطراب آوری بر خود تسلط داشته باشید؛ می‌توانید از تمام رفتارهای منفی هم که ممکن است شما قربانی شان شده باشید به نفع خودتان استفاده کنید و به این صورت یاد بگیرید خشمتان را کنترل کنید. کنترل خشم خود یک توانایی محسوب می‌شود که با آموزش آن می‌توانید ثمره‌ی این توانایی را به‌دفعات بی‌شمار در زندگی خود شاهد باشید.

🌿چشم پوشی از اثرات منفی در مواجهه با افراد حسود

خواه ناخواه ممکن است در زندگی خود با افراد حسود رو به رو شوید. ما نمی‌توانیم همه را مجبور کنیم دوستمان داشته باشند؛ پس برای اینکه بودن این افراد مانع پیشرفت ما نشود باید از افراد حسود به‌عنوان افرادی ارزشمند برای فرا گرفتن این درس استفاده کرد. اگر به‌خوبی، به این باور برسیم که قرار نیست همه ما را دوست داشته باشند برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا شما توجهتان را روی مسائلی متمرکز کنید که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. برای مثال: حضور داشتن در لحظه، چالش‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید و تلاش برای تبدیل شدن به انسانی بهتر.

🌿بهره‌مندی از افراد حسود برای تقویت فکری

ممکن است این افراد با توهین‌های خود، باورها و شخصیت شما را نشانه گرفته باشند؛ اما قرار نیست شما خود را با باورهای فرد دیگری تطبیق بدهید. در عوض باید به آنچه باعث منحصر به فرد شدنتان می‌شود افتخار کنید. باید به‌خوبی بیاموزید خود را به خاطر همان که هستید دوست داشته باشید، آن وقت می‌توانید بافکری مستقل‌تر زندگی کنید که میزان رضایت شما از نحوه‌ی زندگی‌تان باعث افزایش موفقیتتان نیز می‌شود.

🌿 واکنش منفی افراد حسود برای ایجاد انگیزه

ممکن است افراد حسود با گفتن حرف‌های ناامید کننده بخواهند مانع پیشرفت شما شوند مثلاً بگویند کسب و کار شخصی شما هرگز به موفقیت نمی‌رسد و یا شما هرگز به اهدافتان دست پیدا نخواهید کرد. کاری که شما باید انجام دهید این است از این واکنش‌های منفی به‌عنوان انگیزه‌ای در راستای موفقیت خود استفاده کنید. شما با دستیابی به موفقیت می‌توانید افراد حسود را سر جای خود بنشانید و به‌عنوان انگیزه‌ای برای سخت‌تر تلاش کردن استفاده کنید. پس نتیجه می‌گیریم نیاز نیست در این میان چیزی را به کسی ثابت کنید.

🌿 قدردان پیروزی‌هایتان باشید

افراد حسود علاوه بر موارد بالا می‌توانند کمک کنند تا شما بیشتر قدردان پیروزی‌هایی باشید که به دست آورده‌اید. دست یافتن به موفقیت‌ها بعد از اینکه افراد حسود بسیاری به شما گفته بودن که از پس آن کار بر نخواهید آمد احساسی فوق‌العاده است. شما باید نسبت به ظرفیت‌هایی که می‌توانید در زندگی‌تان به دستاوردهای بالفعل تبدیل کنید احساس غرور داشته باشید. افراد حسود می‌توانند یاد آور آن باشند که شما باید قدردان تمام موفقیت‌ها و سپاسگزار همه خوبی‌هایی باشید که در اختیار دارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *