09365495434

⁩راز موفقیت انسان‌های بزرگ چیست؟

سیاری از مردم تصور می‌کنند که برای موفقیت در زندگی به شرایط خاصی (مثل پول، امکانات، پشتوانه و …) نیاز دارند. اما نگاهی به زندگی افراد موفق نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها نه پولدار بوده‌اند و نه ویژگی‌های خاصی داشته‌اند. آن‌ها فقط راز و رمزهای موفقیت را درک کرده‌اند و در زندگی به کار بسته‌اند.

💢راز اول: سخت‌تر از همیشه کار می‌کنند

تعداد افرادی که حاضرند برای تحقق رؤیاهای خود، هزینه بپردازند و فداکاری کنند انگشت‌شمار است. اگر کسی از ابتدا به شما بگوید که برای رسیدن به هدف‌تان دقیقاً به چقدر زمان و چه مقدار مطالعه نیاز دارید، احتمالاً هرگز آن کار را شروع نخواهید کرد. اما یک فرد موفق که ساعت‌های طولانی را صرف پرداختن به کار مورد علاقه‌اش می‌کند، این را نه یک موفقیت صرف که در واقع یک تغییر شگرف در شیوه‌ی زندگی‌اش در نظر می‌گیرد.

به یاد داشته باشید که در راه موفقیت، باید همه چیز حتی اشتباهاتی را که در طول مسیر مرتکب می‌شوید، بپذیرید و بدانید زمانی که بر موانع راه غلبه می‌کنید، موفقیت برای شما شیرین‌تر خواهد بود.

💢راز دوم: پول را هدف اصلی خود قرار نمی‌دهند

گر فکر می‌کنید که هدف اصلی افراد موفق به دست آوردن پول است، سخت در اشتباهید. اگر فقط به خاطر پول کار کنید، هرگز به جایی نخواهید رسید. سعی کنید در کنار هدف اصلی خود، پول را به عنوان یک هدف جانبی از کار سخت و مطالعه‌ی فراوان در نظر بگیرید. افراد موفق همیشه با در نظر گرفتن وضعیت بازار و کسب‌وکارهای رو به رشد، ایده‌ای را مطرح و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

پزشکی که برای تشخیص راه درمان یک بیمار تلاش می‌کند، وکیلی که به هر ترفندی متوسل می‌شود تا در دادگاه برنده شود و مهندسی که با وسواس نقشه‌ای طراحی می‌کند تا یک ساختمان بی‌نظیر بسازد، همه به یک هدف فکر می‌کنند. در مسیر موفقیت، هیچ تفاوتی میان این مشاغل پُردرآمد و یک شاعر، موسیقی‌دان یا هنرمندی که یک تابلوی نقاشی را خلق می‌کند وجود ندارد. افراد موفق، تا جای ممکن زندگی خود را وقف مال‌اندوزی نمی‌کنند.

💢راز سوم: صبور هستند چون موفقیت در راه است

در دنیای امروز، همه می‌خواهند یک شبه به موفقیت برسند. کافی‌ست به رشد روزافزون فضاهای مجازی و رسانه‌های اجتماعی نگاه کنید. افراد موفق، اغلب یک‌شبه به موفقیت دست نیافته‌اند، بلکه سال‌ها طول کشیده است تا به آن رسیده‌اند. تعجبی ندارد که بسیاری از کودکانی که در خانواده‌های ثروتمند به دنیا آمده‌اند، ستارگان فیلم‌ها و یا برندگان مسابقات شرط‌بندی، در نهایت کارشان به افسردگی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر می‌کشد.

چون آن‌ها می‌دانند که زمانی را صرف نکرده و تلاشی نکرده‌اند تا مستحق آنچه از بخت خوب به آن‌ها رسیده است باشند و بنابراین ارزشی برایشان ندارد. اعتماد به نفس این افراد نیز بسیار پایین است. شادترین افراد کسانی هستند که در طول زمان با تلاش خود به اهداف‌شان می‌رسند و در این راه چیزهای زیادی یاد می‌گیرند و فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کنند که سبب قوی‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

💯تعریف موفقیت در کار و زندگی از زبان باراک اوباما:

هدف باراک اوباما این است که زندگی آدم‌ها را تغییر دهد.

اوباما زمانی بالاترین مقام آمریکا را داشت – اما او قدرت را مساوی با موفقیت نمی‌داند.

میشل اوباما در کنوانسیون ملی حزب دموکرات در ۲۰۱۲ به حضار گفت همسرش “کارش را با حذف شغل‌هایی با دستمزد بالا شروع کرده و در عوض روی محله‌های مشکل‌دار که یک کارخانه‌ی فولاد در آن تعطیل شده‌ است، کار می‌کند.”

او ادامه داد: “برای باراک موفقیت میزان پولی که به دست می‌آورد نیست. تفاوتی است که در زندگی آدم‌ها ایجاد می‌کند.”

 

چطور انگیزه خود را بالا نگه داریم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *